Thursday, March 31, 2011

~~Valuation of Houses~~


Salam tengahari korang semua....

Aku baru balik dari bank tadi neh...heheheh saje2 nak menghapdet harta pusakan yang ado...
Seronok eh kalau reta kite tu naik mencanak2 reganya...ekekeke
Rumah yang aku dok sekarang ni aku beli tahun 2007...masa aku beli rega 150k
Sekali aku rasa bosan saje menanya kat bank berapa value dia sekarang? bank kata 205k!!!!
wow weeeee.....rasa2 nak jual lah....boleh ke idak eh..korang nak ke beli rumah aku??

Aku ingat nak tunggu SemiD aku siap..so, rumah yg aku dok sekarang ni boleh le jual...meh beli meh..sape2 yg nak tempat yg penuh kedamaian boleh le berli rumah aku..takdelah banglo tapi boleh dan cukuplah kalau nak renovate umah tu jadi banglo..hehehehe

Rumah aku ni corner lot ye..ada lebih kurang 20kaki sebelah dan 25kaki kedepan area tanah kosong..bahagian dapur ada 15kaki panjang...doble strorey neh...meh le beli..hahahhaha
Aku nak dok kampung dengan mak aku lah..lagi beshhhh boleh buat kolam ikan kat situ...dan aku rasa memang nak berhenti kerja dan bukak taska...insyaallahhhhhh

Kalau korang rasa berminat nak beli rumah aku..meh kontek aku ye...sila2 jangan malu2..

 lebih kurang macam ni lah rumah aku...ni aku amik dari goole..cuma rumah aku tu dah ada awning dan tepi2 tu macam2 pokok adaaaaaaaa

nanti kalau ada masa aku snap gambo umah aku ye:P


adiozzzzz

13 org mintak aku reply komen;P:

Sunz Suniza said...

kat maner ni? (saje nk tau) hihi

Wina Momma S and S said...

kat mane rumah kak ris nie?? kalau dekat ngan ofis, boleh dipertimbangkan hihihi

Lulu Caldina said...

murah tu corner rm105k..skrg 205k? murah...sekitar rumah lulu ni, bkn corner pun dah 300k eh ++ lagi...mahal rumah skrg..

IDAZS said...

cantiknya. jgnlah jual kak, sayang, aset tu.

Nak beli x termampu pulak den..huhuhuhu

bukak taska?? area Kl yea, boleh hanta Zarin. Boleh Zarin ngorat Mia :P

Murni Delights said...

wah besarnyer kak risa nie kat area ne erk? g tau detail skit..he..he

risa said...

sunz..kan banting sayang..heheh

wina..area sungai manggis ni

lulu..tulah kalau area bandar memang mahal2..rumah akak ni masih kawasan pekan lagi..belum declare bandar..kejap lagi mau2 setengah juta:)

ida..nak menganto anak2 jauh..tu yang malas tu..sebab nanti kalau akak berenti keroje jenuh nak menganto anak..hehehe

vill...area banting ni sayang ku

risa said...

thanks ye fahmie:)

Unknown said...

besarnye umah akak..
sayang la klu nak jual.harga umah sekarang mahal2
buat harta untuk anak2..:)

risa said...

ala lin..rumah lain dah ada..ni saje2 nak gatal jual..nak butakan mata ngan duit..hehehe

nuyue said...

syg nyer
tak payah juallah kak
buat harta pusaka..hehhe

risa said...

ala nuyue...nak beli umah lagi besauuuu...heheheh dasar tamak kannn

Murni Delights said...

erm.. area bnting kat ne kak..nak hitung2 gak bape jauh.. he..he

rumah cntik sgt..

Farra Dhelina said...

belakang tesco ke kak??

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat