Monday, March 14, 2011

SEGMEN :BEN ASHAARI SOAL CINTA

salam kedua hari senin...ekekekeke aku nak join lagi segmen otai neh...saje takde keja cari keja lah neh...

 
kalau korang nak join klik je banner tu eh...jawab soklan cam biasa:)
  1. Jika anda blogger PEREMPUAN maka inilah soalannya ..(aku dah kawin en.ben oiii..tp nak jawab jugak hehehe ampunnn abang sayang)

    1. LELAKI pilihan anda ?
      mestilah yg gentleman pandai layan pompuan bukan tunjuk kejantanan..hehehe

    2. Perlukah lelaki SEKSI ? Definasi SEKSI seorang lelaki bagi anda ? 
      lelaki seksi??? uihhh ngeri dan gerun!!! tak terbayang plak camne ghope lelaki seksi eh??? laki aku tak seksi tapi dia good looking..itu dah cukup kot..hehehe
      lelaki seksi bagi aku lelaki yg pandai layan wanita..lemah lembut (bukan aww eh..tp definisi lembut tu yg menghormati wanita lah...kalau dari penampilan aku suka lelaki botak!!!!! hahahaha aku suka sangat...lelaki botak memang seksi jatuh chenta siottt...tp laki aku takmo botak lahh sebab dia kata kepala dia 4 segi..hahahahaha 

       
    3. LELAKI pastinya sanggup berkorban demi cinta .. Apakah anda rasa LELAKI hanya berkorban sebelum memiliki cinta anda ? Apa jadi selepas dah miliki cinta anda ? 
      tengok pada lelaki kot..background dia macam mana..kalau jenis yg mendapat cukup kasih sayang keluarga maybe dia akan jadi lelaki budiman..keras hati dan sanggup melakukan ape sahaja demi cinta..kalau jenis yg tak matang dan mudah memberikan cinta takde kot...aku tak tau nak cakap macam mana..sebab aku dapat lelaki yg memang sanggup korban kan jiwa dia demi aku dan anak2..senang citer background laki aku memang sadis..so, dia sangat2 berdikari dari kecik..bila dia dapat org yg dia sayang yakni aku lah kan..memang dia jaga betul2 kalau boleh taknak ada yg kurang langsung dan takmo langsung aku bukak mulut sebab susah...lepas dia dapat cinta aku lagi lah aku dimanjakan macam puteri..walaupon kami dah 16th kawin..dia tetap sama macam dulu2..hehehhe *boleh ke jawab macam tu en.ben???? 


    4.  Pastinya anda tidak sanggup BERMADU bukan ? Kenapa ? 
      aku perempuan tamak..aku taknak kongsi ape2 pon dengan org lain..laki aku aku sorang je nak jaga..aku jeles walaupon dengan mak dia (ni ikhlas tau) so, mana aku sanggup bermadu..kalau dia nak jugak boleh..tapi biar aku sendiri..aku mampu hidup sendiri...dan yg pasti aku nak anak2 aku okeh..aku yg terkangkang koyak kuarkan derang separuh nyawa..so, sila buat anak lain kalo nak ..ye tak??? hahahaha pasal ape nak bermadu eh???aku mandulkan nanti baru tau..ekekekeke



    5. Jika anda mengetahui pasangan anda punya teman wanita lain , apakah yang akan anda lakukan?
      tengok dulu sejauh mana hubungan derang le kan...betul2 sayang ke atau nafsu semata2...kalau sebab harta tu tak dapek lah nak tolong...ape yg aku buat lepas observe tu aku akan pikir...pikir as perempuan yg budiman okeh..sebab kawan baru dia pon pompuan kan..so, ade ke pompuan yg sanggup somi or pakwe dia kena rampas...aku jumpalah face to face...tanya ape sebenarnya yg pompuan tu pandang pada somi aku tu....rupa paras?? harta?? atau gatal nak belaki?? ekekkeke kalo dia kata dia memang chentaaaaa...dia takde lelaki lain dia suke laki aku..dia kata nak sehidup semati (wattt??? berani cakap macam tu eh) adehhhh sudah pastilah aku akn berundur...biarlah aku beralah...beralah bukan bearti kalah kannnn...kalu sebab nafsu atau harta...lambat laun pasti laki aku akan tau..dan pasti dia akan menyesal..lepas tu aku cakap le...:PADAN MUKE!!!! mmuuaaahahhhhh





    6. LELAKI atau PEREMPUANkah mudah berlaku curang ? 
      zaman sekarang ni mana ada kire lelaki ke atau perempuan..dua2 pon sama saja..kalau dalam perhubungan tak ikhlas dan tak manggunakan otak..memang mudah lah nak curang...lagi2 kalau jenis hati rapuh..org ayat sikit dah lemah org puji sikit dah rebah...halalalalala..sila tetapkan hati anda..barulah tak curang..pikir balik kenapa anda suka pasangan anda pada mula2 dulu?? eh aku pulak yg menanya?? hehehehe sori en.ben lari tajuk plak...hahahhaha


    7. SETIA... pada pendapat anda , siapakah yang lebih setia pada cinta ? Apakah buktinya ?? 
      yang ni pon aku tak suka nak cakap lelaki yg senang setia atau perempuan yg senang setia..bagi aku depend lah sebab kite semua dikurniakan akal yg perfect oleh ALLAH knapa nak buat menda2 bodoh!! kalau dah pasangan buat hal takkan nak setia jugakkan...takkan sebab cinta ko nak berani mati..didera mental dan fizikal pon nak setia...itu memang lah perbuatan bodoh yg sepatutnya kepala kena tunjal2...ekekeke bagi aku setia kena bertempat le beb...kalau dapat lelaki or perempuan baik tapi tak leh nak setia..ko dapat le esok pasangan yg lagi teruk sebab tak pandai nak setia..betul tak???

    8. Apakah anda seorang yang mudah cemburu ? 
      yup!!! org kata kalo hidung senang berpeluh maknanya kuat cemburu..hehehe aku memang kuat sangat cemburu lah...even ngan anak2 pon aku cemburu...ye memang kena bertempat...tp ini gift dari ALLAH kannnn...hehehehe..aku cemburu sebab aku sayanggggg aku cemburu sebab aku perihatinnnnnn aku cemburu sebab mereka semua hak aku...aku cemburu sebab dah mereka amanah dari ALLAH dan aku perlu jaga dengan sempurna walaupon aku masih tak cukup sempurna pada mereka


      sekiannnnnn wabillahitaufikkkk:)


8 org mintak aku reply komen;P:

risa said...

thanks apisz:)

fisa othman said...

salam kawan...

wah wah wah jawapan ko agak brutal beb...i like...;)

{ finieViolet} said...

assalamualaikum ..

kak risa.. sy suka jawapan kak risa.. betullah tu.. hehehe..

Dekcik said...

jom kite bertukar pendapat =)
dari blog abg ben

http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

Abu Bagi said...

hidung aku tak mudah berpelu..:P

shamyheart said...

berkunjung dari blog abg ben..

comel anak akak..

syaz rini said...

Singgah dari blog abg ben tgk pendapat tentang cinta..:)

! Diari-Selebriti-Mama ! said...

hai kak risa!

amboi yeke hidung peluh kuat cemburu?
tapi memang betul kadang dengan anak pun boleh cemburukan..adehh

jom baca pendapat kls pula

http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat