Friday, March 4, 2011

Apa Pendapat Anda, Salah Ke Perigi Mencari Timba | Bro Framestone

aku nak buat entri khas untuk bro framestone

pertanyaan yg dicetuskan oleh Ery Farieha

okeh bro..meh saye nak stori sikit eh...tak tau le korang nak agree ke idak pendapat aku kan..sebab kite hidup kat mesia ni bebas bersuara ye tak...hehehe menulis lah kirenye neh

1st aku nak tanya...ada lagi ke istilah perigi mencari timba dalam zaman cyber ni eh? sekarang ni zaman sape cepat dia dapat..sape eksen dia dok belakang...sape berani dia kedepan..sape penakut dok dalam umah diam2...hehehe

aku rasa aku paham benda tersirat yg bro nak bagitau tu..
aku jawab yg pertama ye..timba dipasaran ada macam2 kan..
so, bro kata lelaki lah kan..ada macam2 jenis, mat lalok, anak mak, macho, lembik, solat 5 waktu. lagho..dan macam2 lah kan...hehehe
yang kedua kan ada timba yg tahan lama dan ada yg cap ayam- yang ni plak ai tak bape paham neh..mungkin ikut brand ke hape? kaya? miskin? ada ilmu, bongok or lurus bendul? joker? kalau yg tahan lama tu jenis ilmu dan iman kuat lah kan..tak sosial dan boleh dikategorikan family man ler
yang ketiga plak perigi azali digali sampei monopouse (ekekekeke gelak sat) org perempuan lah ni ye..pasangan dulu2 sayang isteri sampai dah kerepot le gamaknya...wakakaka zaman sekarang pon ada lagi bro..cuma zaman sekarang perempuan advance sangat..lelaki rabak dikerjakan nak cantik punya pasal nak bergetah katanya..lelaki yg takleh tahan..kan kan kan
okeh yang ni keempat perigi habis air timba pergi tempat lain...hamboiiiii yg ni ai tak suke lah bro..kalau dah memula pikir negative susah lah nak pertahan satu2 marriage tu kan...kalau takde air kenalah cari air bagi penuh...ini kena dua2 pihak berusaha kan kan kan
yg terakhir neh perigi yg tak digunakan dibuat ngangkung????????????? adohai bro sayang..jgn le gitu aihhhh kalau dah tua tu boleh le buat peneman tauuuu...kalau agak2 yg tak selera mata memangdang tu tak semestinye yg lain2 pon tak menyelerakan..terpulang pada timba macam mana nak cantikkan perigi tu ye tak..kasi le masuk spa ke cat bagi cantik...okehhh

terpanjang plak entri aku neh....sebenarnya nak jawab atau bg pendapat pasal perigi cari timba kannn
ini pendapat ikhlas ibu beranak 4 ni ye....terpulang pada pemikiran kite lah..kalau kite rasa baik, akan jadi baiklah ia...kalau kite rasa tak elok dan melanggar tatasusila zaman maju ni..akan dok terperuk le ditakuk lama...

okeh kalau kat atas aku kata zaman sekarang kena grab ape2pon yg datang..kena pantas dan cepat..tapi sebagai pompuan aku tetap kata perigi sangat2 tak manis nak cari timba...kalau setakat kenyit2 mata aku tak kisah..tapi kalau nak pergi terus kat timba dengan bersusah payah mengheret badan yg menawan tu..nak pi gali tempat yg dekat ngan perigi nak mengumpul air semoga timba suka dok kat situ aje...aku tak setujulah bro...aku rasa pompuan dulu kini dan selamanya tetap kena jaga malu tu jaga kesopanan tu..ini pon berkaitan dengan jodoh jugak aku rasa...mungkin boleh memulakan tapi bukan terhegeh2 lah...malu siot...terpulanglah pada perigi2 yg dah disediakan tempat dimana dia berada..kalau dok kat kepompong lama haruslah perigi tu request ke tempat baru...

hahahahaha...agak2 bro paham ke idak eh...korang semua paham ke? aku main tulis je ikut kepala otak aku lah kan..kalo korang tak paham sila lah tanya...hehehehe

ok bro...panjang neh...terbantut keja2 opis kejap..agak2 boleh banje tembikai laici tak??

3 org mintak aku reply komen;P:

Ieda Al-Habsyi said...

weh perigi ngangkung tu ape? hahahaha! best2 entri ko yg ni ilikeeeee! :)
I'M NOT FAT, I'M JUST PREGNANT!

Bro Framestone said...

ops he....23x amboi.. bro tanye pendapat...

die olah sampai habis ek ape yang bro ingin sampaikan

pasal ngangkung tue.. kes perigi yang disalah gunakan... meant menjadi bahan fitnah.. bahan makian bahan cacian... lebih kepada aktiviti yang kurang sihat telingga mendengarnye

risa said...

ieda...idak le hamba tau dak bro tu ngata kite org pompuan ni perigi ngangkung gamaknye..wakakaka

bro..thanks datang komen..ai likeeeee
owhhh maham udah..kesian perigi cantik tu ek..hehehe

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat