Sunday, March 13, 2011

~~buah2 berguguran~~


salam korang....kat tempat korang tengah musim ape eh????
kat tempat aku tengah musim durian gugur...wow weeeeeeeeeee sangat2 le seronok tunggu buah durian gugur..silap2 boleh kena kepala woooo...adoiiii

kat kebun arwah ayah ada pokok durian..pokok2 tu semua ada buah setiap pokok lebih kurang ada 300bijik tu...dan yg paling best durian ayah paling bagus dalam dunia..hehehe sebab takde busuk langsung...yekah tuannya pon baik hati, so buah tu pon semua baik2 jer...ekekekeke

seyes tau memang takde busuk langsung!! dan rasanya memang sangat2 sedap..takleh makan banyak2 sebab durian arwah neh terlalu power...tp tulah, sebab kan takde org jaga maka sewenang2nye lah org dok pi amik durian2 yg jatuh tu...grrrrrrrrrrrrrrrrr geram sebenarnya..tapi nak wat camne, mana ada org nak pi nengok durian2 tu...emmmmm seb baik masa weekend dak somi nak pi jenguk..seawal kol 6dah terconggok kat kebun dah...hehehehe so, dapat lah kami makan jugak durian2 ayah...mak halalkan aje lah org2 tu nganbik durian2 ayah...janji derang tak jual suda...hehehe tak baik tau!!!! dah korang curikkk korang jual plak..ish ish ish dosa tau!!

 
nilah pokok tempat somi aku dok nunggu..hehehe nampak tak buah2an tu..ish ish ish

 
banyak kan buah2 durian tu..ish 
 
kat dahan2 tu semuanya buah2 saje....

 
nampak tak isi nya tu..memang tebal dan mabelesssss

ini budak memang antu deriyann...adoyaiiiii


 tengok tu..siap nak masuk semua dalam molot tu..ish ish ish




15 org mintak aku reply komen;P:

miss cloudy said...

wahhh.. best nyer... nice blog

solo molo said...

tak suke durian...

risa said...

miss...ape yg best tu? derian eh...memang le berbaloi2 nunggu bawah pokok..ekekeke

solo: adoyaiii rugik tau tak mam derian..hehehe

{ finieViolet} said...

menggoda betul durian tu kak risa..mintak sikit..segar dari ladang tu..hehehe

thanks sudi singgah n follow blog saya...:) thank u sangat2..

Farra Dhelina said...

kak kebun arwh ayh akk ni katne?

somi sy pun ade jugak..tp FIL pya lah kat batu laut..

ktorg siap blh jual lagi..sbb terlalu byk..

MIL pun tdo kat pondok semata2 nk tgu durian jth..beside ada pulasan! sukaaa :)

little cart00n said...

wah..durian!!
nak sikit! :)

risa said...

finie..alalalala apelah sangat blog akak neh..hehehe thanks sudi jenguk ye

farra...kat seri cheeding neh..memang banyak sangat yang...tp tulah sebab arwah dah takde mak buat sedekah je lah..kalau kami nak kami kena tunggu sendiri..hehehe syiok kan kalao tengah tunggu buah2 tu jatuh gedebub gedebubbb..hehehe

lc: suke eh durian..meh datang sini kite tunggu sesama:)

:: Zanna :: said...

wah!!! bnyaknya durian...^_^

Terkini : Kesan dari tsunami di Jepun

sop said...

dunian? mmm.. kegemaran Sop nih..
isi kuning yg x menahan tu

Mama Syadiyah said...

Salam fren.

Wah wah wah.. sedapnyeee wah derian.. slurrrppp.. dapat telan air liur je lerr.. huhu.. pandai dak Mia mamam derian ye Mia. Sama la cam Syadiyah.

risa said...

sop..memang isi dia yg terbaikkkkkk...hehehehe yg paling best tu takde busuk langsung isi tebal bijik kecik...weeeee

ifah..meh le datang banting kite sama2 tunggu derian eh..hehhe

bonda dadif aka akish said...

amboi..dak tecik tuh..sakan...

=)

Nour Akmal said...

alamak tak suka buah tu kot..huhuhu..

ada di entry ni sy cerita...

http://jarijemariemas.blogspot.com/2011/01/orang-sukatapi-saya-tak-suka.html

Christina Arissa said...

huh makan dulian tak ajak kiter pong...

risa said...

darna...ntah mana dia belajar mam durian pon tak tau aihhh

nour: tak makan durian eh..sama macam kakak ipar pon tak suke..sian abg kena makan sorok2

ariss...ko suke ke makan durian?

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat