Wednesday, March 30, 2011

~Hantu kak limah vs ngangkung vs khurafat~

Salam untuk entri ke 3....

WARNING: ini adalah review untuk aku yg tak berapa nak kaki wayang..aku komen ikut ape yg aku tengok ye..korang bebas nak beri pendapat..tapi ini pendapat ikhlas aku lah kannn. Kepala aku tak sama macam  kepala korang okeh sebab kepala aku kepala sempoi yg belum ada pengubahsuaian..sekiannnnn


Okey..kalau korang ada pendapat boleh lah share ngan aku..tp ni baca pendapat aku dulu ye..macehh


okeh...cerita hantu kak limah balik rumah - bagi aku cerita ni takde masej kan. Sekadar lawak biasa. Paling aku tak suke kalau nengok citer tu last2 rupe2nye mimpi sama macam kak limah ni ghope2nye orang sakit jiwa...macam tak logik pon ia jugak sebab macam mana prg gila tu boleh terbang2 eh..dan paling aku tak suke part ada hantu kolek tu..memalukan kaum wanita macam aku neh. cerita ni macam lawak yg dibuat2 dan memang cerita rekaan semata2...bab2 org kampung tu aku sukalah sebab masing2 serumpun dan bekerjasama...sorry to say..filem ni buat aku jolok tekak 5/10stars!!


 utk blog ni aku rasa masej dia baguslah...jgn dok pikir nak kaya cepat..main judi lah bagai..semata2 nak duit terpijak..kalau pijak kepala tu sampai pecah keluar otak baru tau..aku tengok jugak dua tiga kali dan aku puas hati sebab cerita ni banyak logiknye..senang nak faham dan amat2 santai..aku suka cara derang olah cerita ni dan cara flashback untuk mengingatkan kite ape yg terjadi sebelum tu..bagi aku cerita ni memang sesuai untuk kaki2 judi yg suke pi jumpa setannnn nak dapatkan nombor..haisshhhh aku bagi 7/10stars!!


 okehhh...bagi aku cerita khurafat ni cerita org bijak pandai..sebab memerlukan otak untuk berfikir..mula2 nak marah lepas tu baru tau ape cerita sebenar..membuatkan kite nak tengok seterusnya dan seterusnya..aku salute kat tukang bikin filem ni lah..sebab cerita ni pon memang ada kena mengena dengan alam nyata..disinilah terletaknye bagaimana teruknye perangai manusia yg lebih percayakan syaitan daripada ALLAH s.w.t mereka sanggup membuat perjanjian dengan setannnn semata2 nak menunjukkan bahawa mereka kuat dan gagah...akhirnya memakan diri sendiri..tak rugi tengok citer neh...aku suke dan anak2 aku pon suke...so, aku bagi 9.5/10stars!!!! lagi 0.5 aku tak bagi sebab sakit otak aku pikir kenapa dan mengapa..hahahaha

korang macam mana?? hehehe

adiozzzzz

14 org mintak aku reply komen;P:

oshin-jamel said...

bg sy sy ske nyangkung....lawak mmg best gler...heheheh!!best part antu pon sme nek nari bkg jip!..hehehheeh..

Amiera Hilton said...

Khurafat terbaik from Syamsul Yusof.

Misz-ella said...

kakchik pun tak suka hantu kak limah balik rumah tu. Ngangkung dan Khurafat dua2 lum tgk lagi.

risa said...

kan oshin kann..akak pun suke ngangkung!!

amiera..yup..bagus cerita tu

kakchik..jom tengok wayang sama2 jom!

tengku asmadi said...

saya kasi komen khurafat ajelaa ye sbb filem tu jerlaa saya dipaksa tgk heheh mula2 seram ..dan seram lagi tp bolehlaah kan ada gak part yg tak berapa logik hehe apa pun 4/10 bintang :)

risa said...

alalala..ngape madi tak tengok semua..takut eh..akak suke citer2 serem neh:)

zuwaidah said...

bagi akak lak, hantu kak limah ni cuma hiburan ringan semata2, ngangkung dan khurafat belum tengok lagi.

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

kak risa,
semua cerita tu fiza tak tgk ..huwaaaa....

risa said...

kak zu..tulah pasal saye kata hantu kak limah takde masej dia macam komidi ringan2 je kan kan kan

fizah..sila tengok kat youtube sayangku..boleh je:)

Mak Jemah said...

sy prefer HKLBR...bes gilerr!!!!...Ngangkung 2nd place..seram komedi...bes gak laa..sbb Sam blakon kan...Khurafat?..x bes!!!...sy ada buat review about this film...

Dda Ly said...

urmm saye dah lame tak berpeluang tgk wayang...hhuhu nak layan merong plak, kne tunggu kelua dvd ler..hihi

ashra said...

saya suka k.limah..lawak..suka awie berlakon sengal.menjadi...hehe

ngangkung tgk sket je,sbb boring(mgkn sbb tak tgk wayang kot..)

khurafat ok la..bijak gak la putar alam nya..tapi antara 3 saya pilih k.limah..

(tiga2 tgk dvd jeee...)

Anonymous said...

kak limah balik rumah...akak dah tengok,lawak jugak citer tu.

ngangkung...akak paling suka sebab ada mesej yg disampaikan utk org yg kaki judi nih suruh bertaubat.

khurafat...tak sempat tengok lagi...
tungguuuu dulu.

Farra Dhelina said...

oh akk tak suka, sy suka hntu kak limah..boleh release haha..sbb gelak bagai tak mau... even lawak bodo tp gelak sakan tgok cite ni...hahahaha

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat