Wednesday, March 9, 2011

~~tengok 360 pasal remaja gugurkan kandungan;(

alahaiiiii....dag dig dug dada aku menengok rancangan yg sedang berlangsung neh
korang bayang kan...remaja dianggarkan besalin dalam masa setiap 17minit???????!!!!!!!

aiyohhhhhh...sekarang bukan yg dok pekan je yang dok kampung pon sama..tak kire bertudung ke idak semua sama saje...kebanyakkannya yg dok jauh dari mak bapak
adoyaiiii...YAALLAH kau lindungilah anak2 ku dari benda2 mungkar ni...

statistik yg ditunjukkan SELANGOR yg paling ramai remaja mengandung tanpa NIKAH!!!!
senang pulak klinik2 kat tempat2 tu menggugurkan baby!! alahaiiii alahaiiii

sumber: http://www.topix.com/forum/world/malaysia/TS8NFMF11AE4UI75 6STATISTIK
Berdasarkan kepada laporan rasmi, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) melaporkan terdapat lebih 257,000 sijil kelahiran didaftarkan tanpa catatan nama bapa, sejak tahun 2000 hingga pada bulan Julai 2008.
Ini bermakna secara purata, 2,500 kes anak luar nikah direkodkan pada setiap bulan atau 83.3 kes pada setiap hari. Jika diunjurkan lagi, satu kes pendaftaran anak luar nikah berlaku dalam setiap 17 minit 17 saat!

Amat menyedihkan kerana menurut statistik pendaftaran kelahiran kelahiran anak luar nikah dalam tempoh 4 tahun sahaja (1999-2003) 30,978 dari 70,430 (44%) orang bayi tidak sah taraf yang dilahirkan adalah anak orang ISLAM.
Pecahan mengikut negeri:
Selangor = 12,836 orang
Perak = 9,788 orang
Kuala Lumpur = 9,439 orang
Johor = 8,920 orang
Sabah = 8,435 orang
Negeri Sembilan = 4,108 orang
Pahang = 3,677 orang
Kedah = 3,496 orang
Pulau Pinang = 3,412 orang
Melaka = 2,707 orang
Kelantan = 1730 orang
Perlis = 691 orang
Sarawak = 617 orang
Terengganu = 574 orang
JUMLAH = 70,430 orang.

nak salahkan sape??? didiklah anak2 sejak dia dari dalam rahim kite lagi..insyaallah..sedihhh


7 org mintak aku reply komen;P:

Tina Othman said...

tulah kan..ngerinya lah..yg pelik tu kekadang bdk lg tp bukan main pandai lg buat keja mcm tu

mintak dilindungi lah anak2 kita dari kejahatan

tina dah klik hb & nuffnang k.risa hehe

fizalinolie said...

Hurmmm... Inilah yang berlaku sekarang ni yang cukup merisaukan kita. Kes buang anak pun saban hari ada jer kita dgr. Jgnkan di bandar, di kampung pun sama jer skrg ni..

mazz said...

takut dan risaukan tengok keadaan ni,
kebanyakannya adalah orang kita.
semoga ALLAH lindungi anak-anak kita ye risa.

DeLLa said...

sedihnya tgk statistik ni,moga anak2 kita dilindungi

risa said...

thanks tina eh...mintak dijauhkan le semua tu jadi kat famili kite kan...

fiza: tulah...semua tu tak kenal mana kite berada dan berasal..semua tempat pon sama je..alahaii

kak mazz...tulah yg selalu saye bimbang..semoga anak2 kite tak macam tu ye kak.,...takuuttt

della: akak ni terkejut bila dengar derang kata kelahiran setiap 17minit..bayangkan penzinaan berlaku setiap minit maknanya...ya allahhh

♥ Mrs.Eady ♥ said...

nauzubillah...takut nyer..

Mama Likha said...

kak risa, semoga anak2 kita terlindung dr benda2 mcmni... nauzubillah...

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat