Monday, March 21, 2011

~Tanjung Pengelih, Johor~


salam semua....


dah dua hari tak berupdate blog aku neh...gara2 pi ke Tanjung Pengelih..semata2 nak tengok adik bongsu aku tu kannn....YAALLAHHHHHH jauhnye tempat tu rasa dah hujung2 dunia dahhhhhh....korang bayangkan dok dalam keta more than 6hours!!! mak aihhhhh!!! padan muka aku... sape suruh tak study dulu kat mana tempat tu..adehhhhhh

hari sabtu kitorg bertolak dari umah lebih kurang kol 11.30pagi...ni berangan and estimate dalam kul 2 or 3 boleh sampai then boleh balik le kannnn....so, kami memang tak prepare nak bawa baju le bagai...cuma anak2 aku suruh bawa extra sebab bebudak takut rimas nak ganti le, especially dak mia tu...dengan susu dia semua aku memang dah prepare masuk dalam kereta...

singgah kat R&R pagoh utnk isi perut memasing dalam kul 2..sekali adik aku cakap "kak, jauh lagi ni lebih kurang 3 jam lagi baru sampai"...what?????? 3hours????? bior betul!!!! aku dah sakit bontot dok dalam kereta okehhh...aku ingat dekat le kannnnn...wahhhhhhh jauh lagi..hujan plak mengiringi kami sepanjang perjalanan...memang lebat betul hujan sepanjang perjalanan tu..

lepas tu dah sampai kat tanjung pengelih dah pukul 5lebih sekali kannnnnnnnnnnn...dah totoppppppp
takleh tengok dah adik sayang aku tu...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

so, kitorang kena cari lah hotel untuk rest...dah le aku tak prepare ape2 kan...somi aku dah buat muka seposen ler..dah le kitorang tak service keta tak check ape2 pon sebelum pergi tu..memang main redah je lah...hadoilahhh tawakkal aje lah...dah lepas check in kitorang pon pi le turun makan tengok ape yg best kat tepi pantai neh..memang sepanjang2 jalan tengok selat tebrau le...emmmm sok pagi tu pukul 9 kitorang dah gerak ke KD Sultan Idris tu....sekali kena isi form dan kena tunggu kol 10 baru leh masuk...adehhh

nampak dari jauh adik aku kuar asrama dia...wahhhhhh menitik airmata:( kurus seh adik aku...uwaaaaaa
rindu sangat kat dia sebab dia ni memang selalu ada untuk aku kalau ada masalah...emmmm lagi aku sedih bila kitorg tak sempat nak masak2 untuk dia...kengkawan lain parents datang siap bawa rice cooker!!! dengan lauk pauk utk anak2 derang makan...kitorg???? sempat belikan dia roti canai..sebab dia kata memang teringin sangat nak makan roti canai...alahaiii sian adik aku...memang kesian...actually tempat ni derang tumpang dengan TLDM sebab pulapol untuk training polis semua dah penuh...takpelah dik oiii..kuatkan semangat ye...semoga menjadi kebanggaan kami dan negara....aminnnnnnn

meh layan gambar sekitar lawatan kami ke Tanjung Pengelih....adehhhhh penatttttt

 sepanjang perjalanan ke tg pengelih

 hehehehe....saye pon nak spek le mama...

 ni je makanan yg aku sempat snap...ekekekeke
milo tabur ais
 kelapa laut ais

 dua beradik yg saling sayang menyayang..hehehe

 udah sampai disini...mak aihhh hujung duniaaaa

 ni adik aku gaks..yg no 4...mia punya lah takut...tengok tu muka sepesen ajeeee

 my anak2 dara...yg sorang tu pemalu sungguh!!

my mom yg  tak sabar2 nak tengok anak tersayang...memula frust sebab tak dapat masuk..hari ahad baru senyum...heheheh sian mak..rindu banget ngan anak bongsu tu:)

 mia nak lari masuk dalam air..adoiiii kena marah tuh...

 rindunye ngan adik aku nehhhhhh....kurus giler sudaaaaaa...hari ni tak dapat nengok dia makai baju seragam tu..emmmmm
 korang nampak tak bebudak yg mengintai kat blok tu...siannnnn menunggu parents datang le tu

 kena jalan ke kantin derang ni...ada ekon dan memang luas giler dalam ni...bior semua parents selesa katanya

 lebih kurang je muka anak aku ngan adik aku kan kan kannnnn...hehehhe

 part ni yg aku sedih bangetttt!!!! adik aku makan roti canai dan jajan2 je...uwaaaaaaaaaaaaaa kami jauh macam mana nak masak2 dik oiii..sian ko ngan kengkawan dapat makan roti canai ngan mee goreng je lerr:(

mia memang sayang sangat ngan pak usu dia neh...bukan main lagi takmo lepas..dok kepit je

ape2pon..aku harap adik aku kuatkan semangat dok kat sinun sampai lah kursus berakhir....memang lah dok asrama gitu gayanya....melayan dan mendengar dia bercerita tu memang ada rasa tak puas hati...tapi takpelah, semua tu buatkan kamu jadi kuat dan tabah okehhh...ada ganjaran untuk2 org2 yg bakal berjuang seperti anda ye.....jgn risaukan kami semua...kitorg boleh jaga emak...jgn risau ye..

sedih plak masa nak tinggalkan adik aku neh..yelah dia yg bongsu kannn..semua pon sayang dan rindu ngan dia...ape2 pon aku harap adik aku akn jadi pegawai polis yg paling cemerlang suatu hari nanti..insyaallahhhhh:)


6 org mintak aku reply komen;P:

DeLLa said...

wah kak risa..sudah jd blogger tegar ni...chaiyok2!

Misz-ella said...

Tjg Pengelih?? Kakchik tak penah smpai tempat tu. hihi ..

Anyway, milo tabur ais dan kelapa laut ais tu nampak sedap. tergoda lah. hihi ..

ashra said...

tanda kasih pada adik kan..jauh ke hujung dunia pun kita gi.hehe
moga kuat semangat adik k.risa tu..tau training dorang cane..tu yg kurus tu.. =p

risa said...

della: tegar ke? aduiihh idak le dear

kakchik!!! terima ksih sebab sudi jenguk belog saye;)

ash: tulah nye...rindu sebenarnya ngan adik tu..memula memang takmo pegi...tp tulah sian nengok muke mak yg dan berkerut2 bila kitorang kata takmo nengok tu:)

pedo said...

KD sultan idris????

Unknown said...

Assalamualaikum... sy google nk cari penginapan yg dekat ngn kd sultan ismail... boleh sy tau.. akk menginap katne erk.. sabtu nie adik sy tamat latihan. So nk g tgk dia kawad tamat latihan... ^^

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat