Tuesday, March 22, 2011

~pernah terpaksa dan dipaksa??~

korang pernah ke dipaksa atau terpaksa???
kalau nak ikutkan sejarah hidup aku banyak sangat aihhhh...senang citer aku bukan dapat memilih kebanyakkan jalan hidup aku..dari aku kecik banyak benda yg aku kena paksa...dan aku terpaksa melakukan semua benda tanpa aku rela dan terpaksa melakukan walaupon aku tak suke..tak payah lah aku cerita kan ape benda yg aku terpaksa lakukan dan ape yg aku dipaksa buat tu ye..takmolah luka lama berdarah kembali...aku rasa ada hikmah diatas setiap kejadian yg berlaku

zaman kanak2 aku mungkin tak seindah zaman kanak2 org lain
zaman remaja aku mungkin tak seindah zaman remaja bebudak sekarang
tapi aku tekankan kat sini takde paksaan dalam aku mendidik anak2 aku sekarang ni...TAPI!! walaupon aku tak memaksa aku tetap akan melihat baik buruk dari semua aspek...aku taknak anak2 aku salahkan aku bila derang besar nanti..aku pastikan nasihat yang aku bagi tu menikam jantung mereka biar mereka ingat sampai bila2...practical makes people perfect kannnn so, banyak benda yg aku praktikkan pada anak2 supaya mereka mengikut contoh hanya yg baik2 saje...aku harap anak2 aku nanti paham kenapa mama dia banyak membiarkan dari memarahi...aku bebas memberi mereka membuat keputusan..asalkan mereka tidak melampaui batasan2 yg telah aku guide kannnnnnn

eh..ini sesi luahan hati aku...sama macam kehidupan kite jugakkan..kenapa kite suke memaksa org mengikut ape yg kite suke...kena give and take lah...org tak suke jangan lah dipaksa...nanti terseksa...
sedang entri ini ditulis..hujan sedang lebat sangat kat luar tu..terima kasih YAALLAH kau beri aku kesempatan untuk menulis untuk melegakan hati yg gundah gulana ni..
lirik ni sangat mendalam ertinye..tak semestinya untuk boys or girls..boleh jugak pada anak2 dan suami..pada ibu dan bapa..pada rakan2 juge
Scan

Kau Dipaksa Aku Terpaksa

Hati siapakah mampu menahan rasa terkilan
Setelah percintaan dihujani halangan
Sia-sialah aku berkorban selama ini
Andai dirimu tak mampu aku miliki

Pernah jua ku terluka dihiris belati tajam
Walaupun rasa pedih masih mampu ku menahan
Tapi kini aku luka erti luka perasaan
Walaupun tak berdarah bisa buat aku gundah

Kutahu cintamu amat kuat untuk diri ini
Namun tak memberi erti
Jurang pemisah di antara kita
Makin hampir ketara

Hina sangatkah aku pada pandangan keluargamu
Hingga sewenang tohmahan dilemparkan
Engkau hanya bisu melihat aku
Yang bermatian seorang menepis hinaan

Oh kasih andai ini kesudahan
Ikhtiarku tiada lagi
Walau kita saling sayang
Terpaksa kuundur diri
Agar tiada pihak terluka kerna kita

Kau dipaksa lupakan aku
Dengan rela kau menurut
Ku terpaksa lepaskan mu
Walau sayangku bertaut

7 org mintak aku reply komen;P:

edane said...

kau dipaksa lupakan aku yang tak tanak tu!!! lirik lagu yang menyeksa jiwa tue.. hehe

Qaseh Dalia said...

lagu time putus cinta neh haha

aizamia3 said...

bukan nak kongkong anak2 tapi kekadang diktator tu penting agar anak2 tak pijak kepala..

halimatun said...

suka lagu ni time skolah dulu..hehe

Christina Arissa said...

paksaan paling pedih ialah bila terpaksa menjaga hati orang lain walhal hati sendiri terbiar terabai..

Farra Dhelina said...

terpaksa ni..mmg ssh kan..kena telan jugak hehe

risa said...

etiy...terpaksa lupakan kalo takmo hati sakit:)

qaseh: putus cinta ehh..uiihhh takmo dikenang;P

aiza: kongkong kalo bertempat takpe kannnn

atun: hehehe time sekolah dulu banyak lagu best2 kan

ariss: adoiii takpelahh ada hikmah tu

farra: telan le walau pon pedih..huhuhu

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat