Thursday, March 10, 2011

~~Air liur sikecil~~

salam kengkawan...entri ni khas untuk mami, ibu, umi, emak dan mama yg pernah dan masih tinggalkan anak kat nursery atau babysitter eh...

macam mana lah perasaan korang setiap hari meninggalkan anak2 kat rumah org eh...
kalau masih baby tu mesti ada wajah2 sugul wajah2 emo pepagi kan...
lagi2 kalau anak2 dah pandai tarik baju lah, tudung lah...hentak2 kaki dan sebagainye semata2 takmo tinggal kat umah pengasuh.. aku ni dah berbelas tahun buat menda yg sama everyday!! since anak2 aku merah dah kena berdikari dan hidup sendiri selama 8 atau 9 jam kat umah pengasuh...huhuhu (rasa2 sekarang jugak nak dok umah) ekekekeke tapi aku ni bukan jenis boleh stay satu tempat atau senang citer takleh dok diam2...
mulalah otak aku ligat memikir ape aku nak isi masa tu walaupon hanya ada beberapa jam...

eh, panjang plak mukaddimah...hahahahha
sebenarnya aku nak nanya korang...kalo korang rasa syahdu dan sedih bila nak tinggalkan bebudak tu ape korang buat eh.... dalam keta biasalah kan..menyanyi, ketawa, bercerita dengan derang itupon kalau tak dibuai lena lah...means zzzzzzzzzzz

ape aku buat korang nak tau tak??? hehehehehe jeng jeng jenggggggg
akan kupastikan ku cium mereka2 itu sampai air liur derang melekat kat hidung aku..erkssss????
jijik ke??? tak mo takmo takmoooo anak aku kan..suka hati aku lah eh..mmuuuaaaaahhh
sebab ape aku buat macam tu??? sebabnye aku nak air liur derang melekat dan meninggalkan bau kat hidung aku lah..biasa aku biar dulu sisa2 air liur tu..nanti bila masuk dalam kereta je aku tonyoh2 kat hidung kasi bau tu masuk dalam sedalamnya dan aku tarik nafas panjangggggggggg2 macam ni "wahhhh sayangnye mama dekat kamu..semoga jadi anak soleh/solehah ye. mama rindu bauan2 mu nanti" uwaaaaaaaaaaaa emo lah pulak pepagi ni...itulah yg aku buat tau...memang ada rasa lega sikit..perasaan tu memang lain..sangat lainnn...*sambil kelip2 mata masa baca eh*

sekarang ni dak mia dah pandai cakap.." nanti dia cakap macam ni.."mama pi eje..mia kat umah mak..mia don noti2 tau" huhuhu translation bahasa dewasa "mama pegi keja..mia kat umah mak..mia jgn nakal2 tau"
dia cakap sendiri sebab selalu aku pesan macam tu bila nak sampai umah BS...alahai anak..mama ni tak sampai hati nak tinggal kamu lah sayang..apekan daya, mama perlu bekerja untuk masa depan mama:)


 see??? aku mesti letak hidung aku kat mulut derang...air liur derang memang wangi..emmmmmm:(


18 org mintak aku reply komen;P:

fizalinolie said...

Hehehe. Nice picture, Kasih sayang seorang ibu susah untuk digambarkan... Jom baca entri saya Perghh!!! Mengenali Diri... Ini semua Abg Ben punya pasal...

Anonymous said...

kalau kena tinggal anak kat nursery mmg sedih..nak nya tgk dorang dok lambat kat grill tu..tapi bila hujung minggu bila kena jaga sendiri hahaha rasa nak g keja je time tu

risa said...

fiza..thanks ya...hati ibu macam ni lah dear:)

fizalinolie said...

Ermmm... Tak sabar nak ada baby... Hehehe.

risa said...

ekekeke...tina...tina
akak kalau weekend dah memang plan macam2 untuk derang ni..masak2 le, jenjalan, tengok homework..hehehe

IDAZS said...

kak risa, kita serupa :)

mmg suka bau air liur budak2 mmg wangi
kalau bangun tdo bau masam-masam pun best jugak gomol :)

bonda dadif aka akish said...

alor..sis...mmg tak dan betol kalo nk g keje anak nanes....sayu betol hati...

cium sampai kuaq air liur..itu adelah pasti sis...baru puas...ape la sgt air liur anak kann...

=)

Kasih Ibu Arif said...

Kak risa, sy plak mmg suka cium bau mulut anak sy, hatta time tido pun sy duk gomoi dia... airliur basi dia tu wangi je rase kat saya... huhuhu pagi td tinggal arif pun sayu je.. kalaula mampu sy nak jaga sendri anak!

Anonymous said...

memang sayu rasanya bila nak tinggalkan anak kat
rumah bs...sedih sgt.
dak sara pulak dah pandai tarik tudung,tarik baju
lagilah sedih tengok dia.
tapi apakan daya...terpaksa tinggalkan jugak.
rinduuuuuuu sgt dgn dia!

risa said...

ida...tulah pasalnye...macam mana pon mesti nak cium kannn...kalau lepas minum susu lagi wangi!!

akish: sangat suke komen anda!! apelah sangat air liur anak tu..dibandingkan nyawa kite pon sanggup tukar ganti kannn

darna: memang kite mampu jaga anak2..cumanya kite kena pikir sebagai perempuan zaman moden ni..backup amat2lah penting kan:)

kak mazz...makin besar anak makin pandai dia buat kite makin sayang dan makin sayang..adoiii

Dda Ly said...

hehe saye setuju lahh..nak² lg yang macam mia nih, banjir dibuat nye..sibbek air liur die wangi! :)

meh ke rumah..
~petua kencing manis~
keep in touch ye..♥♥♥

ayukhairy said...

ala..comeynya gambar tu...touching sungguh la...btw, baby yg menyusu badan air liur dia mmg wangi....hahaaa

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

kasih sayang seorang ibu.. menyentuh hati dan sanubari ku kak.. hehehe

risa said...

dd: tau takpe..setiap minit ni kalo akak cakap..mia, meh cium mama..uihhh laju je dia datang...cup cup..hehehe

ayu..kan kan kan memang superbbb

top: hehehe tersentuh ke dik nonnnn..ahakss

edane said...

apa yg ada pada mereka tak pernah yang tak elok kan

ashra said...

alaaaa..comelnyeee.. =p
hehe.air liur anak kecik je ke?

risa said...

yelah etie..semua sweet aje..walaupon belum mandi..hehehe

ash: erkss opsss hampeh ko dik nonnn

DeLLa said...

kak..sy suka cium bau mulut dak aisyah yg macheeemm tu...

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat