Friday, April 1, 2011

~~Wanita Sebagai Ahli Neraka???~

Salam hari Jumaat yang barokah ini....

Hari ni saye nak share menda2 yg baik2 saje ye...eh aku dah bertukar saye?? propah lah ko kannn..adoiii
Aku jenjalan kat blog satu ni..tetiba rasa nak nangis plak adehhh...jap jap aku nak nagis dulu..
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...sob sob sob

Aku rasa banyak kekurangan aku sebagai wanita, sebagai hamba ALLAH lagi lah banyakkkkk...pada suami..pada anak2 dan pada org tua aku...aku akan cuba sedikit demi sedikit untuk menjadi hamba ALLAH yg baik..bukan lah sempurna sebab aku tau kite tidak akan menjadi sempurna walaupon ALLAH dan mencipta dan menjadikan kite sesempurna makhluk dimuka bumi ini...menjadi WANITA adalah anugerah ALLAH yg sangat2 hebat..tetapi sedarlah wahai wanita semua...golongan kite ini ada golongan org2 yg terkahir masuk syurga...alahaiiii alahaiii memang takut tapi syaitan dok hasut2 tetap jugak buat menda2 yg tak baik...astaghfirullahalazimmmmmm

Wanita Sebagai Ahli Neraka


Rambut digantung dan otak mendidih
Saidina Ali Karramallahahu wajhah berkata, ‘saya dengan Fatimah menghadap Rasulullah SAW, kami dapati baginda sedang menangis, lalu kami berkata kepadanya, ‘Apakah yang menyebabkan ayahanda menangis, ya Rasulullah?’, Baginda menjawab, ‘Pada malam aku diisrakkan hingga kelangit, di sana aku melihat perempuan-perempuan dalam keadaan azab yang amat dahsyat, dengan itu aku menangis bila mengenangkan azab yang diterima oleh mereka, Ali bertanya, ‘Apakah yang ayahanda lihat di sana?’ Rasulullah SAW bersabda, ‘aku melihat ada perempuan digantung rambutnya, otak kepalanya menggelegak. Aku melihat perempuan yang digantung lidahnya dan tangannya dikat kebelakang dan iqthran (timah cair yang panas) dicurah ke dalam tekaknya. Aku melihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat, tangannya terikat keubun-ubunnya, dan aku lihat perempuan memakan tali perutnya sendiri.’
‘Aku melihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, diisikan ke dalam peti yang diperbuat dari api neraka, otaknya keluar daripada lubang, badannya berbau busuk kerana berpenyakit sopak dan kusta’
‘Aku melihat perempuan yang kepalanya seperti babi, badannya seperti himar, beribu-ribu kesengsaraannya yang dihadapi. Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing,kala dan ular masuk ke kemaluannya atau mulutnya atau kelepasannya. Malaikat memukulnya dengan curung api neraka.’
Sebab-sebab wanita masuk neraka
Fatimah pun berdiri dan bertanya kepada ayahnya, ‘ Ayahanda yang dikasihi, apakah kesalahan yang dilakukan oleh perempuan-perempuan itu?’
Rasulullah menjawab, ‘Fatimah, adapun perempuan-perenpuan yang digantung rambutnya itu ialah perempuan yang tidak menutup auratnya daripada yang bukan muhrimnya. Perempuan yang tergantung lidahnya ialah perempuan yang menggunakan lidahnya untuk memaki dan menyakiti hati suaminya.’
‘Perempuan yang digantung tubuh mereka ialah yang menyusukan anak orang lain dengan tidak mendapat keizinan suaminya. Perempuan yang kedua kakinya tergantung ialah perempuan yang keluar dari rumahnya tanpa keizinan suaminya dan perempuan yang tidak mahu bersuci daripada haid dan nipas. Perempuan yang memakan dirinya sendiri itu ialah kerana mereka berhias untuk lelaki yang bukan suaminya dan suka mengumpat orang’.

‘Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka, kerana ia memperkenalkan dirinya kepada orang lain. Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya, ialah kerana ia boleh sembahyang tetapi tidak mengerjakannya, dan tidak mahu mandi janabah’
‘Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah ahli pengumpat dan pendusta. Perempuan yang berupa seperti anjing ialah perempuan yang suka buat fitnah dan membenci suaminya.’
‘Perempuan yang menyakiti hati suaminya dengan lidahnya, pada hari Qiamat nanti Allah jadikan lidahnya sepanjang tujuh puluh hasta, kemudian diikat ke belakang tengkuknya.’

Sementara itu Saidina Abu Bakar As-Siddiq menyatakan, ‘Aku mendengar Rasulullah bersabda, ‘Perempuan yang menggunakan lidahnya untuk menyakiti hati suaminya, ia akan mendapat laknat dan kemurkaan Allah, laknat para malaikat dan laknat oleh manusia.’
Tidak bersyukur kepada suami
Usamah bin Zaid meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: ‘Seseorang perempuan itu, apabila ia mengerjakan sembahyang lima waktu, dan berpuasa dalam bulan Ramadhan, dan memelihara kehormatannya dan taat setia kepada suaminya, masuklah ia ke dalam syurga dari mana jua pintu syurga yang ia kehendaki.’

Sabda Rasulullah SAW lagi:
‘Selain dari itu, ahli neraka diperintah masuk kedalam neraka, dan aku telah berdiri menghadap Rasulullah SAW seraya bertanya: ‘Ya Rasulullah, kebanyakkan orang yang masuk kedalamnya ialah perempuan. ‘Rasulullah SAW menjawab: ‘Kebanyakan penghuni neraka itu adalah perempuan kerana perempuan gemar sekali mengkufurkan suaminya. Seberapa banyakpun nikmat yang telah diperolehinya, dia masih belum rasa puas hati dan cukup sehingga terus merayu suaminya untuk mendapatkan harta yang banyak.’



sumber saye amik dari sini...Indahnya Islamku


~~adiozzz~~

6 org mintak aku reply komen;P:

nuyue said...

sedih
banyak benda lagi yang kena diperbaiki

nelly said...

takutnya !!

zuwaidah said...

hidup itu insyaallah, mati itu pasti.

ZWAN SABRI said...

Wanita paling senang nak masok syurga.. and wanita jugaklah paling senang nak masok neraka.. ;)


MySuaraBlog: Jam Tangan dan Lelaki

risa said...

nuyue...sama2lah kite akak ponnn

nelly...akak pun takut lah dear

kak zue..betul tu..adehhh

zwan dear...akak dah baca!! nice entri:)

Farra Dhelina said...

byk nk kena tacap ni

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat