Monday, April 25, 2011

~Meriah sungguh!!!~

Salam korang semua...

Kali ni entri di hapdet selepas memboncetkan perut dengan makanan2 yg dimasak penuh dengan kasih sayang ye...korang semua dah makan eh? makan tau...jgn dibiarkan perut kosong...sian cacing2 korang tak dapat makanan kang....elok2 cacing tu gemuk2 jadi cacing kerawit plak...euwwwww

Sengal le aku kan...ade ke citer pasal cacing..mmuuahhhh jgn marah yew....saje je buat korang gelak...
Kalau takmo gelak pon takpe...SENYUMMMMMM

okehhh....meh tengok ape yg sempat aku masak malam ni ye....simple dan cepat siap..sebelum kol 8 udah siap masak dan makan...yeayyyy...

 tumis bendi ngan kerang..pedas neh

 ikan tenggiri masin...uihhhhh sedap woooo

 sup ikan ni untuk mia..ada macam2 sayur neh..cendawan shitake, brokoli dan kentang:)

pencuci molot ye..bior senang nak melabor..ekekeke
*korang masak ke beli hari ni eh...aku awal2 ni memang masak le sebab semalam dah beli lauk kannnn


~~adiozzz~~~

19 org mintak aku reply komen;P:

Lulu caldina said...

jemput makan semua..mari mari.. *berlagak tuan rumah...jap cuci tangan dulu..kak, hulur nasi... (ekeke)

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

hamboiiiii jeles tgk kerang tergolek2 memanggil utk menjamahnya..aihhh kak lolly oii kecur air liur basiku ahahaha..

rajinnyer! wife sape la ni ;p

risa said...

lulu...tak yah aihhhh..akak suapkan ye..meh le nganga molot ye sayammm
eh..dah jawab belum soklan akak eh

dolly molly...isteri MUHD HASRAM
psttt: ko jgn pecaya bona2 aihhh..akak tinggal masukkan dalam kuali je...yg motong2 tu semua cik abe dan anak2..hahahahha

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

ahahahaha dasatttt ni..byk tul assistant eh..
uihh tp siyes terliuqq..
makan sedap x ajak..saje lar tu berlagaks2 mamam kerang wuwuwu..entry kijam!

risa said...

oittt...dak dolly molly neh..
org suh diam2 je tau tau tau
mmuuaaahhhhh mak ni kan ada kuasa veto!! nak mak masak kenalah tolong..
alalalala anak2 akak dah belasan taun lah sayammmmm:)

NoRa DaDiLLa said...

mak aiihhh... k.risa oii.. sedapnye!!! tak tahan tengok bendi ngan ikan masin tu! huu... meleleh air liur tengok! saye mkn megi je tau mlm ni...sob..sob..sob...

アヌム ちゃん~~ said...

Salam.bw here^^ nice blog :)
Feel free to visit me @ frommetoyou~
Ada entri baru^^ TQ

haslinda said...

akak, sedapnye yg ikan tenggiri masin tu... rindu sgt2 kat masakan mak...wuwuwuuu...T_T

etiey.com© said...

ohw sedappp dap..dap kata Eysraf! hehhe

ayu said...

waaaaaaaaa...ikan tenggiri masin tu yg tak tahannnnn..sedapnyaaaaaa.. nak cikit kakkkk...


psssttt...cantik la rumah baru akak...hehe..sori kak, dah lama tak jenguk..hehe

alexa yussida said...

akak !!!nak keranggggg!!

wahh meleleh air liur nih..bendi n kerang,dua2 peberet tuh !! T__T


saja wat ayat camtu bia akak rasa bersalah tayang pic :P kijam kijam..keke..

risa said...

nora..ngape makan megi je..adehhh makan le nasi..ngan telor goreng pon sodappp..

frommetoyou: adoyai..nama sape adik cayang..hehehe

linda..ikan tenggiri tu pembuka selera tu:)

etiey...ekekeke mia kata plak..mama..delicious! pengaruh dora neh:)

ayu...thanks dear..takpe yang..akak ni pon nak blogwalking lembab..heheh

alexa!!!! alolololo kat sana mesti takde kerang kan kan kan..hehehe
nanti akak pos..nak???

Murni Delights said...

wah sedapnyer menu akak....smlm vill msak tomyam sayur ngan ayam goreng..he..he + telur dadar..

cik fai said...

sedapnya kakak !!!!!!!!!!!!!!

terliur gegiler . grrr !!!

kakak jagan makan makanan beminyak sangat tau :)

^^

Lulu caldina said...

kak, dari semalam nganga mulut, kakak tak suap juga..huhu..

risa said...

vill...yang simple tu lah yg sedap dear:)

cik fai sayam...nampak eh minyak2 adehhh terlebih sudaaaa...thanks sis!

lulu...eh, ye ke?? habis sape yg akak suap sampai dua pinggan tu eh?
ekekekeke

IDAZS said...

oii sedapnya, mkn nasi panas-panas!!! kerang mesti tak tinggalkan kak? kihkihkih

nuyue said...

huuaaww..diriku udah tidak boleh jejak kaki kedapur lagi..bau nyer udah nak fensang..tlg laa masak utk saya boleh tak?heheh

aizamia3 said...

baru baca ni.. laparler pulak bile tengok gambar2 tu..

ohh.. patutler lapar, dah dekat thari ropanye..

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat