Wednesday, April 13, 2011

BEN ASHAARI BICARA KASIH AYAH

Salam semua...dah lama tak join segmen en.ben..masa segmen gegar blog tu aku memang takleh nak join sebab memang tak bape nak sehat...alhamdulillah batuk dah beransur pulih..cuma kena banyak pantang neh....


nak join klik banner ye; 

AYAH!! dah lama aku tak sebut nama tu...sangat2 sensitip dengan gelaran itu....sangat2 rapat dengan insan bergelar ayah...MAAF ye, aku memang tak boleh nak luah dengan kata2 untuk insan istimewa ini...dia insan paling istimewa dalam hidup aku...terlalu banyak kenangan aku bersamanya...aku copy paste je lah nota yg aku buat kali pertama puasa without him!! 
Nota di FB saat aku terasa rindu yg amat sangat
Owhhh..air mata berentilah..di bulan puasa ni tak baik membazir air mata..
basahkan bibir dengan zikir dan doalah banyak2 untuk dia disana..

kenapa ye dari hari pertama aku asik ingat ayah??? sebab aku ada sorang je ayah..
sama macam semua org ada sorang je ayah dalam dunia ni..
kata2 ayah aku ingat sampai mati" ayah ni ibarat kayu jati yg cantik, tapi didalamnya penuh anai2, hanya tunggu masa untuk roboh menyembah bumi"  bila dia dah takde baru aku paham itu kata2 dia untuk menunjukkan dia tak lama lagi dimuka bumi...

owhhh ayah....kehilangan sangat2 dirasai..kerinduan sangat menyelubungi diri
pertama kali aku kehilangan...kehilangan yg tidak akn kembali, kehilangan yg merobek hati, kehilangan yg pedih membawa mati...
ayah...dibulan yg mulia ini anakmu rindukan pekik suaramu mengejutkan semua org bersahur
dibulan puasa ini anakmu rindukan jajan2 mu dari kedai
dibulan puasa ini anakmu rindukan ketukan mu dikepala ku..
dibulan puasa ni anakmu rindukan bebelan mu...

owhhh ayahhhh...bilakah kite boleh bersua lagi?
bilakan boleh ku salam dan kucup tgn kasarmu?
bilakan boleh ku urut badan mu yg seperti kayu?
bilakah boleh ku buatkan air teh kegemaranmu?
bila?????? tidak mungkinkan ayah????

ayah...sejukkah kau disana?
kenyangkah kau disana..sakitkah
owhhhh YAALLAH...aku tidak pernah lupa tamparan kasar itu..
aku tidak pernah lupa tonjolan kepala itu..
aku tidak pernah lupa nasihat2 itu..
dan aku tidak pernah lupa wajah hensem itu...

sangat2 terkesan dihati ini bila teringat balik zaman ku yg susah dulu
semangat ku datang darimu ayah...semngatku datang kerna mu ayah
semangat datang demi mu ayah...
tp sekarang pada siapa lagi ku nak mengadu selain ALLAH...
bagaimana nak mengubat rinduku ini??? bagaimana???

ayah...dikejauhan ini dikala airmata laju membasahi pipi
hujan turun jua membasahi bumi...seakan ku mau kesana menyelimuti dengan selimut tebal
seakan ku mau kesana menemanimu...seakan ku mau kesana membersihkan dirimu
seakan ku mau kesana tidur dikakimu...apekan daya...DIA sangat2 menyayangimu lebih dari aku
ayah...sekian kalinya semoga kau damai disana...ALFATIHAH buat HAJI SERNUSI BIN HAJI MAONSHAH
 
telah kembali kerahmatullah pada kamis malam jumaat 6/11/08

Cara terbaik untuk mendidik anak2 dizaman mencabar ini.......Aku rasa kena siapkan diri seawal kite disahkan bakal menjadi ayah dan ibu...seawal anak berada dalam perut ibu..seawal roh ditiupkan kejanin yg bakal menjadi manusia...jaga adab sebagai suami dan isteri...jaga pemakanan..jaga segala2nye luar dan dalam zahir dan batin...sangat2 penting aku rasa sebab ramai org sekarang alpa tentang bab2 menjaga ada semasa mengandung....semua bersangkut paut...
Aku memang mengamalkan makan bersuap dan bincang dari hati kehati...aku selalu nasihatkan anak2 aku supaya menghormati suamiku iaitu ayah anak2 aku...sebab ayah adalah tunjang keluarga bagiku ayah adalah segala2nya...kalau mereka menghormati ayah..insyaallah bahagia hidup mereka:)

8 org mintak aku reply komen;P:

Dekcik said...

singgah lah blog dekcik..
bce ngah penuh hayati..

http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

fisa othman said...

Al Fatihah untuk arwah ayah risa...

*terus terkenang kan ayah yang ada kat rumah tu..sob sob..

azzey said...

saya pun dh lama x de ayah.sejak umur 7 tahun lagi...:(

mas saari said...

salam singgah!
begitulah kasih sayang dan pengorbanan seorang ayah..mmg tiada tandingnya!

Al-Fatihah utk arwah ayah awk..

fRaMe+LenSeS said...

tade yang lebih tacing dari kisah Ayah dan Mama. Alfatihah untuk ayh kamu. :(

Nadh sayang ayah nadh jugak.. ;)
Salam singgah salam ziarah dari nadh..
kita jadi anak soleh untuk Ayah ye. yang mendoakan kebahagiaan depa dunia dan akhirat..

Nadh datang melawat ni.. ;)
kisah anak Ayah Budak Nakal

Cik Cempaka said...

salam..

sangat merindui dia juga...

Alin Marlini said...

tak dapat dibayangkan camner kalau Alin takder Babah lagi...huhuhu

hrp bersabar ye nisa..klik HB tuk gembirakan ht awak

~~Pengisi@n d@L@m Pen@nti@N~~ said...

salam kak...
alfatihah untuk ayah akak...

-mcm ne kalo yg masih ade ayah lagi...tapi tak dipedulikan ayah sendiri?

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat