Thursday, April 21, 2011

~kite hamba kepada siapa?~

Salam entri ke3...hehehehe

Gelak jahat neh...ngapa eh...hahahhahaha bosan plak aku time neh
Tetiba rasa nak layan lagu ring tone phone aku..dalam kepala otak asik ingat dak putra anak bujang aku dok nyanyi lagu ni dari hari tu...sebelum dak NABIL menyongsangkan lirik2 dalam ni aku dah dengor anak2 aku nanyi..hehehe

Bila baca betul2 lirik ni cam emmmmm camne nak cakap eh ce baca ce baca...
Kesimpulan nya aku rasa tak payah lah jadi hamba org...hamba cinta or hamba kepada sesama kite..buatlah biasa2 je kan...lebih baik jadi HAMBA ALLAH..terlalu taksub kepada sesuatu juga akan buat kite kecewa kemudian hari..Ayah aku selalu pesan..kite ni hidup dalam dunia kena selalu besederhana...kena selalu peka keadaan sekeliling..pikir dulu untuk buat sesuatu perkara...PIKIR aka THINK!!! yg ni aku selalu lupa..selalu tak pikir nak buat satu2 perkara..selalu menyusahkan orang...hmmmmm. Aku suka nak tunaikan semua permintaan org aku memang suke nak tolong semua org tapi tulah selalu ia akan disalah ertikan. Boleh kalau nak ikut kehendak org..tp biarlah berpada2 jangan sampai org pijak kepala kite..kan kan kan

Ini pendapat seposen aku lah kan...aku rasa dalam hidup zaman sekarang ni..lebih baik kite kecewa untuk dapatkan sesuatu daripada kite kecewa terlepas sesuatu...korang paham ke idak eh..kalo tak paham ignore je lah...sewel plak kang kalau mikir menda2 yg tak sepatutnya neh...

Kehidupan ini takkan sempurna tanpa ada cinta, kasih, sayang, pahit dan manis kan...semua tu warna warni kehidupan..ape yg perlu kite buat...BELAJAR dan BELAJAR untuk menjadi yg terbaik diantara yang terbaik:) jom layan lagu jommmmm....beshhhhhhhh 10stars!!!!


Easy come, easy go
That's just how you live, oh
Take, take, take it all,
But you never give
Should of known you was trouble from the first kiss,
Why were they open?
Gave you all I had
And you tossed it in the trash
You tossed it in the trash, you did
To give me all your love is all I ever asked,
Cause what you don't understand is
I’d catch a grenade for ya (yeah, yeah, yeah)
Throw my hand on a blade for ya (yeah, yeah, yeah)
I’d jump in front of a train for ya (yeah, yeah , yeah)
You know I'd do anything for ya (yeah, yeah, yeah)
Oh, oh
I would go through all this pain,
Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for ya baby;
But you won't do the same

No, no, no, no

Black, black, black and blue beat me till I'm numb
Tell the devil I said “hey” when you get back to where you're from
Mad woman, bad woman,
That's just what you are, yeah,
You’ll smile in my face then rip the breaks out my car
Gave you all I had
And you tossed it in the trash
Bruno Mars Grenade lyrics found on http://www.directlyrics.com/bruno-mars-grenade-lyrics.html

You tossed it in the trash, yes you did
To give me all your love is all I ever asked
Cause what you don't understand is
I’d catch a grenade for ya (yeah, yeah, yeah)
Throw my hand on a blade for ya (yeah, yeah, yeah)
I’d jump in front of a train for ya (yeah, yeah , yeah)
You know I'd do anything for ya (yeah, yeah, yeah)
Oh, oh
I would go through all this pain,
Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for ya baby;
But you won't do the same

If my body was on fire, ooh

You’ d watch me burn down in flames
You said you loved me you're a liar
Cause you never, ever, ever did baby...
But darling I’ll still catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya (yeah, yeah, yeah)
I’d jump in front of a train for ya (yeah, yeah , yeah)
You know I'd do anything for ya (yeah, yeah, yeah)
Oh, oh
I would go through all this pain,
Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for ya baby;
But you won't do the same.
No, you won’t do the same,
You wouldn’t do the same,
Ooh, you’ll never do the same,
No, no, no, no
 
*korang rasa macam mana? perlukah taksub dengan seseorang? tanya kat diri sendiri gaks ;P

10 org mintak aku reply komen;P:

y u y u Z u l a i k h a said...

sumpah saye tengah dengar lagu ni siap menyanyi! hahahah! kebetulann!

risa said...

hehehe...ada instinct tu namanya yuyu:)

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

wahh sejak nabil nyanyi tambah pemes kan..
ko pun layan nampak ekekeke..

betull...sntiasa ingin jadi yg terbaik dari smalam ;)

ashra said...

haha.saya suka lagu ni tapi tak pernah hayati liriknya..baru tau ni..

superb la itu lelaki..keke.nasib ko la kan,sape suh taksub2 dgn cinta tak berbalas.. =p

solo molo said...

manusia skrg banyak yg dah jadi HAMBA DUNIA...

risa said...

pinky..hahaha "terpaksa" layan sobab eh asik dengor anak2 aku nyanyi kannnn..hehehe

ash..tulah kann banyak yg tersirat tu..

solo sayam..tulah kan..adik jgn jd macam tu eh

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

layan lg ke smbil tunggu cik abg balik dinner ahahaha..
sabau laaa..kuikuikui..
nnt aku buat segmen luahan kasih eh ;p

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

wei aku dtg lagi nihhh..ahahaha ko saje kan suh aku dtg bnyak kali..

dah2 amik tisu stand by kalo ko rasa sedih malam ni..aku balik dlu ni..jgn ikut tau..duk diam2 dlm umah ahahaha

NuReLLe said...

terbayang lalat-lalat masa dgr lagu ni....erkkk...haha...:D

Lulu caldina said...

http://lulu-pages.blogspot.com/2011/04/segmen-blog-review-pak-cek-biola.html

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat