Tuesday, April 12, 2011

~~MIA hampir hilang???? OMG!!!~

Salam untuk entri kedua hari ni...memandangkan bos dah pegi field ngan manager..boleh curi masa sikit nak citer pasal anak betuah aku neh

Ahad lepas aku anak beranak pi lepak Morib yg kunun2 katanya dah maju benau tu kan....so, kitorang lepak le petang2 kat sana..memang sangat2 nyaman dan angin pon bertiup tak hengat punya lah..macam biasa kitorg mesti lepak satu kedai le nak pekena ABC....huhuhu hampeh le rasanya tak sedap langsung!!!

Okeh..sikit2 aje udah le nak citer pasal dak mia kan kan kan...peh tu kitorg pi singgah le ke econsave untuk program masak memasak seminggu esok kann...kena penuhkan fridge untuk bebudak makan malam...yelah..makan malam je lah yg mampu aku masakkan untuk bebudak...

Untuk pengetahuan korang semua...takde mase aku merakam detik2 cemas tu ye..sebab kalo dah cemas mana retilah pulak nak menagkap2 gambo ni..ish ish ish..sebelum pi econsave aku dah pesan kat mia...sesi dialog bersama mia neh..korang sila tukar versi kanak2 ye:)

Mama: mia sayammmm...nak ball tak?
Mia: nak nak...mia won ball..mia nak books oso (nak nak..mia want ball, mia nak book also)
Mama: nanti ai by for u ball yg cantik ye sayamm..ball ni dah kempis..mama belikan buku jugak..

Dialog ini telah diulang beberapa kali dan sememangnya bebudak cepat ingat dan simpan dalam kepala...
sampai econsave...aku pi cari sayur dan buah2an...aku tengok mia ngan kakak2 dan abgnye..sebab kalau selalu aku pi bertiga memang aku letak mia dalam troli..kali ni semua ikut so, aku harapkan anak2 yg besor2 le kannnnn....sekali aku nampak anak aku jalan depan aku "ain..where's your sister??" kat mimin!!
aku nampak mimin pulak...."mimin..where's your sister???" kat ain!!! dah sudahhhh sorang kata kat dia yg sorang kata kat sorang lagi..aduhhhhh aku dah panik..toleh kiri toleh kanan sah!!! mia takde!!!!! OMG!!!

Ape lagi...aku campak barang2 yg aku dah pilih!!! laki aku pulak dari jauh dah perasan samtin terus datang dekat...muka dia pun dah pucat...masing2 mula cari mia...bebudak econsave yg jaga bahagian sayur dah sibuk menanya...ayarkkkk!!!!!! MIA HILANG!!!! yup!!!! memang hilang!!!!!! aku dah nak nangis dah neh...aku dah pegang hp!!! nak call RAKAN COP!! nak call pakcik!! nak call makcik nak call semua!!!

Budak2 econsave kata.."takpe kak, takpe bang...kite cari dulu..kalau takde jugak..kite tutup semua pintu masuk econsave!! uwaaaaaaaaaa aku pi keluar tpt guard jaga pintu masuk " uncle, u nampak small girl pakai sleeveless tak..very small dua tahun???? (muke ku memang dah sedih dahhh) sekali uncle marah aku!!!
"Ape pasal u tak pegang u punya anak???? ape pasal u kasik lepas!!!! sekarang budak tak boleh kasi lepas..bla bla bla bla....
Mak aihhhhh aku kena marah plak kena bebel lagi....ish ish ish padan muka aku kannnnnnnn...tengah kecoh2 kan pintu masuk..aku nampak anak aku yg sulung dukung adik dia sambil pegang vitagen dan buku!!!!! hah????? jumpa kat mana????? mia okeh tak??? selamba je anak sulung aku jawab..."mia tengah duduk baca buku kat rak buku dan ball!!!!! omak aihhhh anak bertuah!!!!

Korang semua sila bayangkan ye...TEMPAT SAYUR DAN IKAN!! ini tempat mula2 masuk ke econsave..masuk2 je memang nampak tempat ni

TEMPAT BUKU2 DAN TOYS?????? sangat jauh okehhhhh..korang kena lalu tempat sejuk beku dulu..rak rempah ratus..rak2 gula dan minyak..rak2 makanan dalam tin...rak2 jajan2...rak2 minuman, sabun2 dan tempat buku2 dan toys adalah rak2 yg terakhir sebelum rak2 alatan dapur!!!! bayangkan dak mia jenjalan sensorang..dari hujung ke hujung????? tak dapat kitorang bayangkan macam mana dia mengharungi org2 yg ramai2 tu..

Alhamdulillahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh takde org yg amik kesempatan nak bawa larik mia...dan mia??? langsung tak menangis dan memang tak nampak cuak pon dia...memang dia ingat semua level di econsave sebab dia memang yg selalu ikut aku pi shopping barang2 dapor...alahai anakkkkk...

Moral of the story ..jgn ambil lewa bab2 penjagaan anak neh...even anak sendiri pon belom tentu pandai jaga adik2 nye...alahaiiii




gambar2 sebelum kejadian berlaku..alahaiii mia

 makan abc
 muka org tak sihattttt

 marah saje kerja nye..ish ish ish 

 konon2 nak tengok matahari terbenam le neh

 tu dia matahari terbenammmmm

tak reti diam dua beradik neh....main sesaja..ish ish ish


~~adiozzz~~

30 org mintak aku reply komen;P:

Yuyu Zulaikha said...

selamat saye tak ada dengan akak.. kalau tak, saye pun ilang! uwarrrrrrrr!

risa said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaa....jgn le gitu dear..kalo u hilang gerenti akak tau mana nak carikk!! kat meatball ikea kan kan kannnnn

Myluv - Syl said...

syl penah hilang easter kat jusco setiawangsa.. panik cari dia - jumpa, handbag syl pulak tercicir entah dimana. hahhaa.. sib baik ada org baik hati pulangkan beg syl dan segala isinya sekali. pengajaran syl: takkan bawak dak easter kalau ada sales yg ramai2 org kerumun tu..

zuwaidah said...

alhamdulillah, tak ada kejadian yg tak diingini berlaku...tak pe sicomel dah jumpa ball and buku. mama dia jgn lupa janji lagi yek heheheheeh

risa said...

tulah syl...selalu akak memang bawa dia dalam troli..letak vitagen ke jajan sekali dalam tu and dia memang dok diam2...haishhhh kakak2 dia ni memang buat mama dia sakit jantung tau

Lulu Caldina said...

dah sihat belum ni?

risa said...

adoyai kak zue..bukan takmo belikan..tempat tu biasa kan last2 baru carik..kena cari lauk le dulu..ish ish ish sabo je lah kan dak mia neh...

risa said...

lulu...im getting better dear...thanks ye mmuuahhhh

Nanie said...

alhamdulilah seb baik mia tak apa2..peringatan jugak untuk ibu2 lain kenkadang alpa jugak...

Nanie said...

alhamdulilah mia tak apa2...peringatan jugak nie kenkadang alpa jugak..hubby harap isteri..isteri harap hubby...

Norazrani Maamin said...

ish ish..dpt bayangkan muka akak time panik tue..arra mmg slalu ltk farhanah dlm troli..kalu die trn mmg kene perati die jea..risau sbb mcm2 kes bdk ilang skg..huhu

mia mia..bertuah punya anak nie.. ;)

Murni Delights said...

isy risau dgar topik nie..he..he.
alhamdulllah tak de pe2..

nuyue said...

alhamdullilah...semuanyer selamat..kecut perut nuyue bila akak bagitahu mia hampir hilang..

Amiera Hilton said...

nasib baik takde org bawak lari. mmg cemas situasi tu kak.

risa said...

nanie...kalo boleh akak dah nak meraung dah kat situ jerit nama mia..sebab dia tu kan paling kecik...paling aktif dan manja..alahaiii tak dapat nak bayangkan lah dear

vill: saspen kannn Yaallahhh..masa kejadian tu memang akak dah nak pitam dah..

nuyue..alhamdulillah..masih ada rezeki akak lagi nak jaga mia:)

amiera: itu je satu benda yg akak takut..sebab sebelum tu memang ada kes kat tempat tu budak hilang..within 5 minits dah bertukar rupa budak tu..nauuzubillahhh

Ujang9897 said...

wo wo wo...

bahaya..mesti luruh gila jantung time tu

mizah said...

wah...takmo la itu terjadi kat saya..tak sanggup si anak hilang dari pandangan walaupun hanya sesaat kalau pegi shopping...confirm cuak bangat...huhu...syukur la mia selamat :)

risa said...

ujang sayammm...memang masa tu jantung dah level nak putus dah...seb baik leh kaber ngan stainless steel...adehhhh

ramizah...alhamdulillah mia selamat..tp sampai sekarang masih terpinga2 agak2 sape yg tunjukkan dia jalan ke tempat buku2 tu ye..hmmm

ashra said...

adess..saya yang baca ni pun berdebar2..

btul tu kan..good advise,k.risa.kita atau suami kita je jagakan budak2 kecik ni.kakak ke abg dorang ke pun kdg leka..tanpa perhatian kita.budak2 kan..

Isteri Encek Bard said...

hihihi sangta comel mereka nie

risa said...

ash..betul tu...lebih baik kite sendiri yg pegang bebudak ni..especially baya2 mia tu..ish ish ish

IEB: sape yg comel tu sayam?

syazai86 said...

nasib baik jumpa balik kak....bahaya budak2 skrg ni...mia ingat je akak nak belikan bola & buku tu...

shahrul said...

haha..pandai betol mia bawak diri ye.. :p

Shiela Firdaus said...

kannnn..nasib tak ilang~!

Farah Shamsudin said...

selamat lah tak hilang.. lepas ni kena lebih berhati2 ye dearr

aizamia3 said...

fuh.. memang suspen cuma tak gile baca entry ni.. yang takleh tahan siap kena bebel dengan sorang uncle tu.. huhuhu.. tapi nasib baik selamat dijumpai..

kekadang bila sesuatu yg kurang baik itu berlaku boleh buat kita semakin berjaga2 selepas itu.. tapi macam mana kita berjaga2 pun ttp akan berlaku sesuatu..

risa said...

bojie...tulah kan kan kan..menyeramkan sungguh..jantung nak meletop dahhhhh

shahrul..dear..dia ni memang berdikari sungguh..setahun pon dah pandai pakai kasut sendiri..makan sendiri...emmm

kakaksela...uwaaaaaaaaaaa

farah...thanks sayammm..memang lepas ni kena ikat!!! huhuhu

aiza...anak tu..adehhh susah mau buat woooo...fensan bangun mati hidup semula pon belum tentu nak dapat satu...alahai..thanks ye:)

no name said...

mesti akak rasa mcam separuh dunia ni hilang kn? ape pun anak2 akak comel!!!!^^

Ztee_Azwanis said...

saspens ok!!! si mia pun bijak tul...??!! tmpt books die perginya.. mia-mia....

IDAZS said...

astagfirullahalazim kak!
nasib baik tak ada apa2 jadi kat Mia. Aduhai, kalau saya ditempat kak risa pun sure dah pucat lesi muka.

Dan Mia pulak pandai dia g cari kat tempat books tu. eheheheh, Mia-Mia bikin mama cuak saja!

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat