Sunday, April 17, 2011

~Jangan Ada Benci~

Salam sayang semua....sedang dibuai mimpi indah tika dan saat ini ye kengkawan...

 cantik kannnnn...suke betul aku ngan bunga2 neh..pompuan kan..tp, tak pernah pon dapat bunga..alahaiii kesiannya aku:P

Mak saye selalu pesan...jgn sesekali benci kat orang...kite akan jadi sayang
Jangan menyampah dengan org..kite akan jadi rindu
Itulah yg terjadi pada diriku tika ini....aku benci dia!!! aku menyampah kat dia!!!
TAPI..aku rindu aku sayang...emmmmm mood kelaut kalau dah pepagi buat nota:)

Kawan2 semua...seandainye aku tiada satu hari nanti JANGAN LAH ADA BENCI ye...
Kawan2 semua...seandainya aku tiada satu hari nanti JANGAN LAH RINDU AKU ye...

Aku hanya insan biasa yg punya hati rapuh..hati yg tiada dapat dijangka...sememangnya aku seorg yg happy...sebab tu blog aku MY hepi Famili...tp bukan selalu kite hepi..ada masa kite berduka..
masa berduka nilah kite akan ingat semua yg terjadi pada diri...manis dan pahit..

Selama 34tahun aku meminjam nafas dari ALLAH ini aku rasa banyak menda yg belum aku sempurnakan...serasa jauh sangat perjalanan ini..bukan berputus asa..tapi aku kuat menyatakan dunia semakin tidak keruan..hati semakin mati...fikiran semakin kacau..nafsu semakin buta..

Jangan risau kengkawan..aku bukan nak jadi pujangga atau perlipur lara..sekadar meluahkan perasaan yg terpendam...ada masa mood swing kan...AlQuran dan Sunnah masih lagi menjadi pegangan kite kah? Semoga kite semua dilindungi dari segala kekufuran:)

Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati

Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan

Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri

Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku

Di sudut hati

~~adiozz~~

7 org mintak aku reply komen;P:

Lulu caldina said...

kak, nape ni..

risa said...

lulu dear...tak semua yg kite impi akan jadi kenyataan..tak semua yg indah akan jadi milik kite..berusaha menjadi yg terbaik..tp kalau terjatuh dan terluka bangkitlah semula..sebab setiap yg terjadi ada hikmahnye...sayang kamu dear:)

najihah said...

salam kak..
betul tu.. tak semua yang diimpikan jadi kenyataan. juga tak semuanya indah kan.. sebab itu bagi najihah dan juga untuk najihah, lebih baik bersederhana dalam semua. sederhana dalam bermimpi, cewah.. sederhana berbahagia.. hehe.. begitu juga duka sedih lara.. bersederhana je. hidup ini bukan untuk bersuka2 bukan juga untuk berduka. satu je tujuan kita diberi nyawa di dunia kan... he.. kalo rasa macam ai ni memandai, abaikan je. hehehe.. sayang akak..

risa said...

thanks najihah..akak akui memang akk tersilap kali ni..entahlah..tak tau nak cakap macam mana..harap2 takdelah org benci akak walaupon akak tau ada sebenarnya..sapelah akk nak halang kebencian org..

Farra Dhelina said...

lama dh tak dgr lagu casey ni..

asyrafNAKjadiLEBIHbaik said...

waaa...
ayat2 puitis..best2....heee
nak follous lah..hehehe
dari gegar lagi benA!

aCap
ke blogku

Aziah said...

feeling di pagi hari

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat