Thursday, April 14, 2011

Saye dilaknat tuhan??? ~alhamdulillah

Salam to all bloggers.....

Gembiranya hatiku bila sampai2 opis dengan mata membengkak macam mata tupai bila tengok template ku dah bertambah cantik...terima kasih yg tak terhingga pada CIK BULAT yang telah bersusah payah mendesignkan template yang sangat2 cantik..bagi aku lah...tak tau korang kannn..



Owh ye..berbalik pada tajuk aku tu...emmmmm malam tadi aku tak boleh tidur..seyes!!! inilah pertama kali aku dihina teruk sekali spt aku telah melakukan zina (astaghfirullahalazimmmmm) kata2 dia yg mengatakan perbuatan aku tu akan dilaknat oleh ALLAH, jaga anak2 aku supaya tidak bersifat buruk seperti aku?????

Menangis air mata darah pon tak boleh basuh dosa aku...aku memang bersalah...ampun kan aku!! aku mohon maaf dengan ikhlas sangat2 ikhlas..memang aku terburu2..inilah sikap aku yang membuatkan aku selalu hilang kawan...yup!! aku dah takde kawan....TAPI...aku pasti ALLAH takkan menghukum aku begitu teruk sekali...aku mohon ampun padaNYA...aku akan lebih berhati2....

Pada dia tu..aku memang tak salahkan dia...berilah aku peluang untuk menjadi ibu dan isteri yg baik..semua ni takde kena mengena ngan keluarga aku...aku tau dia marah...dan ramai lagi marah...tapi aku rasa dia takde hak melabelkan aku seteruk itu...aku hanya manusia biasa...HANYA SEKALI kesalahan yg aku buat, aku telah dilabelkan terlalu hina..sedangkan dia yg menghina aku tu tidaklah mengenali diri ini...hanya sehari dua saje aku dan dia mengenali..itupon hanya dialam cyber...belumpon kenal hati budi masing2...hanya yg terapat dengan ku saje kenal sape aku..

Ye...aku mengaku aku BERSALAH...aku dah mohon ampun..aku tau ALLAH pasti maafkan aku sebab sebesar mana pun kesalahan hambanye pasti DIA akan memaafkan..TERIMA KASIH YAALLAH...
tapi aku takut dosa aku dengan org sekeliling tidak akan terampun...itu je...

Terima kasih kepada dia yg betul2 menyedarkan diri ini betapa hinanya perbuatan aku tu...tp terus terang aku cakap..jgnlah menghukum aku hanya dengan satu kesalahan...aku wanita biasa..insyallah aku telah didik anak2 aku dari dalam rahim aku supaya taat kepada perintah ALLAH dan hormat org tua...

Entahlah...tak tau nak mengadu pada siapa...cacian dan makian yg aku terima tak tertanggung rasanya...sapelah aku nak marah mereka...aku yg bersalah...tapi aku masih ada maruah diri..jgn kaitkan keluarga aku...aku tak seburuk yg mereka sangka...ALHAMDULILLAH hanya itu yg mampu kuucap pada dia...TERIMA KASIH...terima kasih yg tak terhingga kerana mendoakan aku..kenali lah aku terlebih dahulu sebab aku juga manusia yang jahil seperti kamu.....kepada yg menerima maafku"hanya ALLAH yg mampu membalas jasa korang"....alhamdulillah "hanya ALLAH mengetahui ape yg hambaNYA tidak ketahui"

~~hamba ALLAH~

10 org mintak aku reply komen;P:

najihah said...

salam kak..
semoga akak sentiasa sabar dan dilindungi ALLAH.
bukan kuasa kita menentukan atau menghukum. yang paling rapat dan mengenali kita pun tidak layak menghukum apa lagi yang cuma kenal2 gitu je.
semoga keluarga akak sentiasa dirahmati juga. insyaALLAH, sabar itu ada ganjarannya.

syayassir said...

kenapa ni kak....

darxniq said...

wahhh..cantiknyer blog mama....sape buat?

etiey.com© said...

alahai.. biar tuhan saje balas cacian mereka. mereka agaknya terlupa life is karma. biarkan mereka...

Lulu caldina said...

Cantik dah kak...wah so pinky gak yer..

risa said...

najihah..thanks my dear..insyaallah, dugaan yg datang tu mematangkan kite kan kan kan

risa said...

sya..biasalah, kalau dah tersilap tu baru nak terngadah..akak lah tu, tak berfikir dua kali sebelum buat ape2 keputusan..tp, kalau dah kemaafan tak dapat nak meredakan semua kesalahan apelah yg akak boleh buat..pasrah je lah..semoga menjadi pengajaran untuk akak...cuma jgn lah menghina sesama kite..sapelah kite ni kan

risa said...

niq..cantik kan..kawan awak yg bulat tu lah buat..shuke kan kan

lulu..ntahlah..takleh nengok pink..mesti jatuh chentaaaa

risa said...

etiey: terima kasih sangat...takpelah yang..akak terima dan telan semua cacian tu..ALLAH tu adil kan..alhamdulillah:)

IDAZS said...

mmg cantik rumah baru akak ni, sweet pinky dan romantic + header dgn encik hasram tu, auuuuuuuu!

nape ni kak? banyakkan bersabar yea. Allah maha mengetahui. jangan sedih-sedih yea, sayang kak risa yang cute nih! :)

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat