Monday, June 27, 2011

Sukenye korang ajuk2 kan orang eh..

Salam dan selamat petang...

Baru rasa nak menghapdet neh...

Okeh...dari hari tu nak cerita pasal ajuk mengajuk neh...Bukan ape2..kalau org yg kite ajuk2 tu mereka yg memang ada dalam dunia seni aku tak kisah le kannnn...Tapi kalau mereka ni terdiri daripada golongan pendakwah aku sedikit rasa tak sedap hati lah...

Macam ML yg baru habis ni...memang le lawak derang tiru gaya seorang ustazah idola ramai org ni..Ustazah Siti Nor Bahyah tu...aku memang suke dari dulu lagi ustazah ni dari beliau ada di RTM 1 lagik...emmmm berpada2lah kalau nak buat lawak..sesekali tu tak pelahhh jangan le berulang2 kali...yang tak bestnye bebudak mengikut..dan dialog2 tu diikut sampai ada buat fan page le..ala yg tulisan kuar warne biru kat FB tu...haishhhhhhhhhhhh korang neh...ikut le yg baik2..

Lagi satu plak si Johan yg suke ikut gaya Dr. Fadhilah Kamsah tu..emmmm takmo le selalu2..sikit2 udah lah...memang le mereka2 ni takkan rasa kecil hati sebab derang ni semua berjiwa dan hati besar...tapi sedikit sebanyak mestilah derang terasa...tak pon peminat2 macam aku ni mesti ada terasa jugak..menda2 ni jadi ikutan lah...mungkin lawak bagi sesetengah org...tapi tak pada org lain kan...

Aku bukan nak tunjuk pandai... kan ada berjuta2 org lain yg boleh diajuk dan dilawakkan kenapa nak pilih mereka2 yg berdakwah pasal agama ni...aku harap mereka2 yg melawak ni lebih sensitive lah ye..bukan ape..takut lama2 nanti mereka2 yg berwibawa ni takkan dihormati hanya sebabkan lawak2 mereka ni kan kan kan...

Ape2 pon aku memang respek le kat dua personaliti pendakwah yg memang dah lama jadi idola aku dan beratus2 ribu org diluar sana. Mereka langsung tak rasa kecik hati malah rasa mereka dihargai..alhamdulillah...Cumanya hargailah mereka dengan cara yg lebih bersopan lagi..Ni sekadar luahan hati aku je ye..takde kena mengena ngan individu ke peminat sape2 kat luar sana..Jangan kerana menang bersorak kampung tergadai...ape2 pon tahniah le pada SEPAH sebab jadi JUARA:)

 gambar diambil dari facebook beliau...semoga ustazah selalu didalam rahmatnya..
sangat2 admire ustazah ni dan suami:)

gambar diambil dari akaun facebook beliau... beliau ni idola dan sahabat arwah ayah...semoga ALLAH sentiasa melindungi beliau dibawah rahmatnya..sangat2 suke semua motivasi dari beliau..

~~adiozzzzzzzzzzzzzzzzzzzz~~

25 org mintak aku reply komen;P:

Alya Esprézzo said...

betul betul !! sokong sgttttttt..

:: Mrs.Eady :: said...

ye la kak..izwa mase sepah buat tu rase mcm ..... ya allah..kenape diaorg buat mcm niii.....

rara pinkmafia said...

kdg2 rara pk gak.dorg ni tak terasa ke eh.

haslinda said...

akak, kte suke dengar ceramah motivasi Dr Fadhilah Khmasah... :)

JIJI YU said...

cantiknye ustazah tu..

Tina Othman said...

ada ye kak, ala tak tgk ML tu yg tak tau ceta, apa pun tak elok lah kita dok mengajuk org, cuba org mengajuk kita, mesti kita melenting kan =)

cik panadol said...

suka tgk rancangan ustazah tu walaupon kdg2 topik more to topik org dah kawen...
dr fadhilah kamsah pun suke gak...penah jumpe dia live mase form 3...

Ieda Al-Habsyi said...

suka ngan dr fadzilah kamsah :)

msredcheesecake said...

Cik risa,
Ye la...kalau nak buat sgt pon sikit2 udah lah...walau pon ustazah tu kata tak pe kalau ati terasa kita mana tau...

PinKy MoMMa said...

alor tak sempat nengok lg ni kak huhu..

suka pasangan ustazah ngan suami dia..romantik!

risa said...

hai alya!!:)

izwa...rasa serba salah je nak gelak kann..emm

rara..derang professional kan..cuma hati manusia sapelah tau..emm

haslinda..kan kan kan ai pon suke both of them

najihah said...

sangat suka dengan ceramah dan buku ustazah.. iye.. ai terasa.

risa said...

jiji..hamboi2 suke cantik2 aje ye:)

tina..tengok kat youtube le dear

cik panadol..takpelah tu panduan sok kalau dah ehem2 senang:)

ieda..ai luv tooooooooooo

risa said...

msred..tulah kan...memang le org senyum tapi dalam hati macam mana eh

adik dolly sayammmmmm tengok kat youtube dear:)

ayu said...

en suami kata ustazah ni ada bagi komen juga pasal sepah meniru gaya dia...mmm, cer akak try google.. apa2pun, harap benda ni tak berlaku lagi la..

Ujang9897 said...

mereka mmg positif...=)

aizamia3 said...

kurang sesuai untuk dijadikan lawak.. suka dengan Jozan dan Sepah tapi tak bermakna apa yang dorang buat ai terus suka..

waN Mohd Salim said...

sepahhh sokong

mr.curly said...

den suko 2org ni kalu bg ceramah..xboring langsung..pastu den suko tgk muko ustazah, switttt yo cam muko laling den..hikhik

A retarded kitty said...

tapi ustazah bahyah tak kisah pun kan

risa said...

najihah..akak pon ada baca buku2
mereka tu..ai terasa tau..huhuhu

risa said...

ayu..akak ada baca kat fanpage beliau..memang lah org2 macam tu kan sangat2 sabar..kite ni sapelah kann

ujang kan kan kan sedikit sebanyak nak rasa tempias aura mereka:)

aiza..betul lah sayam...akak pon sokong kegiatan seni mereka cuma tulah kena alert lebih lah

wan....yeahhh sokong mama ler:)

risa said...

mr.curly...laling mu memang cute aihhhh kalau idak masakan terpikat kan kan kan....lalalalala

betul tu kitty..memang ustazah tu tak terasa..sebab tu akak dah tulis awal2..mereka ni memang dikurniakan kesabaran yg tinggi..tp kite sapelah kan..memang cepat terasa

ashra said...

la ye ke k.risa smpi blanjutan.btul la.skali sudahla..jgn smpi jd bahan plak mentertawakan org.

saya mmg feveret sgt dua pndakwah ni.kata2 dorg mmg menusuk hati.moga jgn smpai org mempermainkan dorg.nti bdk2 kecik yg salah tafsir.hormatila dorg ni.

bpada2 nak buat lawak pun.byk lg modal lainkan.

Sunah Sakura said...

sejuk hati tengok ustazah bahiyah... :)

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat