Friday, June 17, 2011

“Puteri Kasih, Saya Sayang Ayah Saya”

Salam Jumaat yang barokah pada semuaaaaaaaaaaaa

Petang2 ni rasa nak join segmen adik putri kite neh...rasa berbelah bagi sebenarnya..
Sebab...aku pasti akan mengeluarkan air mata bila bercerita mengenai ayah tersayang aku...
Susah nak gambarkan macam mana sayangnye aku ngan ayah aku neh:(

**nak tag adik dolly aka pinky momma
dan nak tag adik sayam kuh ida

klik kat gambo kalo nak join okeh:)
Okeh...aku nak start cerita ni...

Aku ada ayah yg sangat2 garang...sangat2 okeh....
Ayah sangat2 menjaga semua pergerakan kami adik beradik...aku ada 5 org adik2 perempuan...biasalah kan, macam pepatah ada sebut jaga anak perempuan sorang lagi susah dari jaga lembu sekandang...
Emmm..so, kami punya pergerakkan agak terbatas..

No sosial life okeh..no wayang..no jalan2 no..nothing!!! even u nak jenjalan ngan fren pon tak boleh!! nak lepak dok depan tangga pon TAK BOLEH!!! kalau nak pegi tuisyen kena pakai baju sekolah okehh...walaupon time tu waktu luar sekolah!! kata2 dia adalah muktamad!! hitam is hitam..putih is putih!!
takde talian hayat tau...jangan korang berangan nak lawan ye..slap satu kali baru tau...dan slap dia tu boleh buat korang deman 3 hari 3 malam!!!

Dats my father...TAPI aku tetap kasihkan beliau sebab beliaulah yg mengajar aku erti kehidupan..realiti hidup yg sebenar2nye...beliau jugalah yg memberitahu aku arti sebenar SUSU IBU...kenapa susu ibu?? sebab aku anak pertama dia yg melahirkan generasi kedua..so, dalam usia aku yg terlalu muda beliaulah yg memberitahu aku kelebihan susu ibu..beliaulah yg mengajar daku macam mana Nabi S.A.W yg mendapat ibu susuan semata2 kerana Siti Khadijah tidak mau nabi kite minum susu lembu or kambing...

Aku????? aku masih tak dapat membalas jasa beliau..langsung!!! walau sebesar hama pon..

owhhh ayahhhh...bilakah kite boleh bersua lagi?
bilakan boleh ku salam dan kucup tgn kasarmu?
bilakan boleh ku urut badan mu yg seperti kayu?
bilakah boleh ku buatkan air teh kegemaranmu?
bila?????? tidak mungkinkan ayah????

ayah...sejukkah kau disana?
kenyangkah kau disana..sakitkah
owhhhh YAALLAH...aku tidak pernah lupa tamparan kasar itu..
aku tidak pernah lupa tonjolan kepala itu..
aku tidak pernah lupa nasihat2 itu..
dan aku tidak pernah lupa wajah hensem itu...

sangat2 terkesan dihati ini bila teringat balik zaman ku yg susah dulu
semangat ku datang darimu ayah...semngatku datang kerna mu ayah
semangat datang demi mu ayah...
tp sekarang pada siapa lagi ku nak mengadu selain ALLAH...
bagaimana nak mengubat rinduku ini??? bagaimana???

ayah...dikejauhan ini dikala airmata laju membasahi pipi
hujan turun jua membasahi bumi...seakan ku mau kesana menyelimuti dengan selimut tebal
seakan ku mau kesana menemanimu...seakan ku mau kesana membersihkan dirimu
seakan ku mau kesana tidur dikakimu...apekan daya...DIA sangat2 menyayangimu lebih dari aku
ayah...sekian kalinya semoga kau damai disana...ALFATIHAH buat HAJI SERNUSI BIN HAJI MAONSHAH
 


~~adiozzzzzzzzzzzzzzzzzz~~

16 org mintak aku reply komen;P:

Unknown said...

abi baru je telepon tadi...

cik panadol said...

waaa....rindu kt ayah sy pulak la....!!

sy doakan ayah akak di tempatkan dikalangan org2 beriman...al-fatihah~

peNulis SeNjA said...

love you ayah

aizamia3 said...

yelah kak...
sayang ayah... ;)

Shiela Firdaus said...

tak boleh nak join...ayah ku ilang tanpa batu nesan!!!!

Anonymous said...

ala entri sedih, tak sanggup nak baca (:

Karen Monica said...

air mata saya mengalir membaca entri akak ni...saya pun ati tisu macam adik dolly akak tu.

Terima kasih sebab akak sudi join segmen saya ni.

Izwa Kamaruddin said...

hurm...sedih.....

risa said...

jiji..hargailah ayah selagi ada ye dear:(

cik panadol..thanks sayam:(

wan..love u too..erkss

aiza..sayangilah beliau selagi ada hayat:(

kakaksela...saye paham keadaan akak:(

tina ada ayah lagi ke dear?? sayang selalu ye:(

risa said...

putri..ayah adalah isu sensitip kami adik beradik..kerana perginya memang tak dijangka:(

mas saari said...

uwaaaaa...sedih!
kita pun dah kehilangan abah..

fyna ahmad said...

fyna sayang ketat-ketat ayah fyna.
:)

PinKy MoMMa said...

kakakkkk ;(
pasti perasaan rindu membuak2 skrg ni terhadap arwah..al fatihah...

Sya & Syima said...

sedih nya kak!
umpama akak bercakap depan muka saya bila membaca nya...

dan...airmata adelah berembesan...

http://www.syima.com/2011/06/puteri-kasih-saya-sayang-ayah-saya/

bersama kak Es said...

dia telah berjaya menjadikan anak2 nya manusia ..
pengorbanan yang tak terbalas walau sebesar hama :'(

Admin said...

Salam. Alfatihah.

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat