Tuesday, June 21, 2011

Falsafah Kucen

Salam korang...

Comel betul email neh:)









Makanan kesukaan kucing ialah ikan.

Tapi kucing tak pernah pun pegi memancing atau menangkap sendiri ikan di laut.

Hal itu memang tak mungkin dapat dilakukannya.

Untuk dapat menikmati ikan, apa kucing akan lakukan??

Yaaa¦.kucing hanya perlu menggesel2kan dirinya kepada tuannya,
dan cuba memanjakan dirinya kepada tuannya.
Maka dengan belas ihsan dan kasih sayang tuannya maka ia akan diberikan ikan sebagai santapannya.

Begitu jugalah dengan dirimu

untuk mendapat kehidupan yang baik, maka apakah yang perlu dilakukan?

Yaa....hendaklah dikau dekati Tuanmu....ALLAH yang maha agung.

Kenali,dekati dan ˜bermanjalah~ kepada-Nya.

Nescaya kelak....pasti dikau akan disayangi dan dirahmati olehNya.

Dikau pastinya akan dikurniakan rezeki yang tidak disangka2.


Jangan ingat dengan usaha dan susah payahmu itu mampu mendatangkan rezeki...tanpa izin Tuanmu.
Lihatlah bagaimana kucing yang dikejar dan diburu oleh tuannya kerana mencuri ikan
Walaupun kucing dapat ikan tapi tuannya telah marah dan bengang padanya.
Maka jika begitu apalah gunanya?????

*ikhlas dalam mencari rezeki dan semoga keikhlasan itu menjadi keberkatan..insyaallah
mood malas nak hapdet sebab dok menunggu dan menunggu..bohsaaaaaaaannnnnnn!!!


~~adiozzzzzzzzzzzzzz~~

19 org mintak aku reply komen;P:

zuwaidah said...

amin amin amin amin....setiap hari berblogging ni banyak mendapat ilmu pengetahuan yang boleh dimanafaatkan dalam kehidupan.
miaowwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Farah Shamsudin said...

Memang betul kak.. Dalam mencari rezeki biarlah ikhlas dan halal.. insyaAllah akan diberkati..

ain revival said...

sweet jer entry nie..

betul2..Insyaallah apa yang kita nak kita akn dpt jika sentiasa mengingati diriNya.
Jika kita dapat jugak mungkin bukan rezeki lagi dan mungkin Allah mnggantikan dgn benda lain y lbih bernilai~

Tina Othman said...

ikhlas dlm segala perkara =)

waN Mohd Salim said...

huuhu keje keje keje .. tak buuhsan2 ayah ps kje .. haha

mr.curly said...

tul tu..kembali pada yg SATU..

♥Mrs.Eady♥ said...

senyum je la kak...sb daku pun thg bosaaaaaaaaaaaaaan!

JIJI YU said...

huk aloh..nak ambik le wat ngajo bebudak..

Sunah Sakura said...

nice lah akak! hehehe..

mas saari said...

betul tu kak...
rezeki tu tak akan dtg bergolek, perlu usaha, tawakal dan diiringi dgn doa!

sesegar said...

bagusnya post akak ni :)
insof and i like it very much.thanks mengingatkan. :DD

Ummiakid @ lily said...

Ikhlas dalam segala perkara tanpa meminta balasan...kerna apa jua yang dilakukan DIA Maha mengetahui...

PinKy MoMMa said...

apa pun yg buat kita kena ikhlas kan kak lolly sayang..
im back! hahaha rindu dengar celoteh kamu sista!

Reza Razi said...

Muhasabah diri.. Nice entry.. :-)

risa said...

kak zue...saye pon banyak nak belajo neh..hehehe

farah...yg penting ikhlas kan dear:)

ain...berbalik pada yg SATU selalu:)

risa said...

tina..akak ikhlas kawan ngan tina:)

wan..adoyaiii nak kena cium eh

mr.curly..betul kan sayam kannnn

izwaaaaaaaaaaaaaa..hari ni bosan jugakkkk

jiji..amik le sayammmm amikkkkkk:)

risa said...

sunah...malu aihhh kamu lagi hebat!

mas..yes betul tu sayammmm...nak rezeki halal bukan senang..nak yg haram senang sangat2 kan dear

sesegar...akak amik kat email ni sayam

risa said...

umiakid..betul betul betul sangat2

pinky sayammmmmm semoga semuanya baik2 saje dear:)

reza..thanks dear

aizamia3 said...

betul kak.. nakkan sesuatu kenalah usaha.. kalau duduk bertunggu tangga takkan ke mana..

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat