Thursday, June 30, 2011

Mama, isteri dan sahabat mereka:)

Salam dan selamat malam kengkawan kuuuuuu

Udah makan malam??? masak ke?? beli? tak kisahlah ye...janji isi perut
Masih keroje?? kat opis?? alololo ciannya...keroje2 jugak..kesihatan kena jaga ye

Hehehehe...motip???? aku nak bagitaulah...aku ni mama pada anak2 aku lah...
Isteri pada suami aku...dan sahabat pada suami dan anak2...Petang tadi macam biasa lepak umah mak dan dengau le beliau membebel...dalam pada masa yg sama aku termenung...emmmm esok2 aku dah tu macam tu lah kannn...membebel dan mengadu pada anak2...

Emmm...cepat betul masa berlalu..masa arwah nenek tinggal dengan mak..beliau bebel2 ngan mak citer anak yg ini anak yg itu..aku nak pegi sini..aku rindu sipolan....sekarang ni turn mak plak..lagi seploh tahun turn aku pulak kannnnnnnnn...sampai umah aku dengor lah anak2 pulak mengadu..

Mama..sabtu ada merentas desa..cikgu suruh bawak gula 2 kilo!!
Mama..putra masuk jaguh kampung nak lawan sekolah lain pulak
Mama...jom masuk larian dengan ain nanti dapat hadiah...
Mama...mia nak jajan!!

sorang2 nak berborak ngan aku...peh tu pi dapor..tengok suami tengah goreng sukun...layan dia pulak berborak kat dapor sambil aku masak dinner...emmmm macam ni lah rutin harian kami...
Inilah pusingan hidup kannnn....semua pon akan melaluinya...cuma cara masing2 berbeza...

Korang macam mana??? mesti tak sama kan kannnnnnnnnnnn... Malam ni aku masak simple:)

 sambal udang suami isteri...hahahahaha 

sup sayur suhun sayangkuh...lalalalala

**suka hati aku lah nak letak nama ape kannn...aku yg masak...ekekeke
udah makan sebenarnya..nak jenjalan umah kawan2:)

~~adiozzzzzzzzzzzzzzz~~

14 org mintak aku reply komen;P:

Unknown said...

haha..rometik gaban weyh name makanan uhhh

LUNA LANUN said...

waweeeee sambal udang!

Entri terbaru:
1. Serius Cute Giler Video si Selena Gomez Terkejut Jumpa Shia LaBoeuf
2. Budaya "I FOLLOW U, U FOLLOW ME BACK"
3. 7 Tips Menjadikan Artikel Blog Anda Mesra Pembaca

Ibu Darwisy said...

tadi buke puasa dgn dgg grg knyit, asam pedas daging, kangkong tumis, ikan pekasam..hidup kite ni ibarat roda..ade mase kat abwah, ade mase kat atas..

suha said...

hehe cute je nme masakan tu ye (^_^)

aizamia3 said...

simple tapi bila makan dengan nasi panas.. sedapnya..

Isteri Encek Bard said...

kak nak sukun goreng.. wawawawa, haritu sebelum saya keguguran ada kawan bg sukut, tapi saya tak sempat bawak balik.. apstu petang tu dah keguguran, sampai la nie tak dapat makan sukun goreng yang nak sangat tu.. huhuhuhuhu.. kak kiter pantang sikit2 jer.. hehehhehe

Anonymous said...

sedapnya udang, tapi tina tak tahan udang, alahan, ktorg pun selalu mcm tu, time tina masak asben duduk kat dapur boleh borak² sambil cerita apa jadi hari ni =)

Datin Tyka said...

mak aiii. sedap nye sambal udang . OMG . lapooo dah

ashra said...

satu benda yang saya tak sabar,bila anak2 da besar.sbb rasa cam kawan dapat borak2 bertukar cerita,leh ajak ke hulu ke hilir.hehe.

wahh..jauh lagi..........aleesya pun baru 2 thn.keke

mas saari said...

sedapnya sup suhun tu..

PinKy MoMMa said...

sementara adik tido..sempat melawat kakak tersayang..x leh tunggu malam...rinduuuuuu ;)

sedapnyer kak sambal tu aihh..mencileh tgk haaa...

ari ni masak tom yam je..smua pun nak cepat hukhukhuk

najihah said...

tiba masanya nanti2, rindu pula dengan anak2

bersama kak Es said...

rutin yang sama hari2 ..
tapi kalau rutin tu tak jadi macam biasa... macam serba tak kena la pulak.

seronok melayan kerenah2 anak2 walaupun selalunya geraaammmm je kan hehe..
once diorg tak de mesti sunyi sepi rumah :(

BeloG MTT said...

Waa sedapnyaaaaaaaaaa..Terliur MTT tengok sambal udang tuh..Kalau ada petai..Umphh ! Tambah sedapp.. So'un..Sedapppppppppppppppp... =..=

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat