Thursday, June 2, 2011

Pesan Buat Anak2..Has&Risa

Salam dan Selamat Petang semuaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Dari pagi aku dok blogwalking dan sekarang sudah penat dan letih...bebanan keroje diopis juga menyakitkan hati, mata dan telinga....memasing tunjuk kebodohan masing2..letih nak layan kerenah2 staff yg level dan belajar tinggi tapi fikiran mengalahkan budak sekolah tadika!! ok STOP arguing!! lantak korang lah...kalau panjang nyawa aku adelah aku kat sini kalau idak..innalillah je lah ye....

Macam2 blog aku singgah..ada yg kutuk mengutuk...ada yg share info dan ilmu which is gud:) ada yg meluahkan isi hati (macam aku) ada yang suke2 nak menglemerkan diri ada yg tunjuk dedah sana sini..haishhhhhh sakit mata lagikkkk tapi tetap nak baca sebagai tauladan katanya...

Okeh...kali ni aku nak pesan kan anak2 yg aku lahirkan daripada hasil cinta aku dan suami...aku nak mereka tahu isi hati aku ni...aku harap anak2 aku baca ape yg ada dalam hati aku...

Wahai anak2 yg mama kasihi...NURAIN SHAIERA, NURIN HAZMIN, RAID MIFZAL dan NUR QIS DAMIA.....bahawasanya mama sangat2 menyayangi kamu semua....kamu semua lahir dalam satu rahim yang sama...hasil semaian cinta mama dan ayah....

Wahai permata2 hati mama..sesungguhnya mama tidak akan mewariskan ape2 harta dunia untuk kamu semua...mama takde kemewahan untuk kamu semua...Mama hanya ada kasih sayang...Kasih sayang itu tak ternilai dengan wang ringgit...jangan lah sesekali kamu semua sesal kerana tidak diberi kemewahan kerana sesungguhnya bagi mama...kemewahan itu adalah kemudaratan..kemewahan itu adalah penyakit...

Wahai cinta2 hati mama...sesungguhnya mama bangga melahirkan kamu semua daripada mama tak punya ape2 sampailah ape yg mama dan ayah ada..kamu semualah tunjang pengikat dan semangat kami untuk bangkit...mama sangat2 bersyukur kamu semua mendengar kata dan sentiasa berada disisi mama..
Satu sahaja yg mama pinta wahai anak2 ku...TOLONG jangan lukakan hati mama...sesungguhnya kelukaan yg dibuat oleh anak2 adalah luka yg maha dasyat lebih dasyat dari menghadapi hukuman tali gantung...

Mama mohon pada kamu semua letaklah agama ditempat yg pertama..biarlah mama ditempat kedua sebagai pembimbing sahaja..kerna tanpa agama hidup kamu semua adalah dalam kesesatan...mama berdoa dan bermohon agar ada doa anak2 yg soleh dan solehah bila mama kekal disana esok...

Semoga kamu semua jadi anak2 yg membanggakan mama nanti..insyaallah:)

**aku sangat sedih dengan ape yg terlihat dan terjadi disana sini kebelakangan ini..aku mohon dijauhkan segala malapetaka pada keluargaku..AMINNN


~~Lots of Love~~

20 org mintak aku reply komen;P:

Nanie said...

sedih pulak baca apa yang akak tulis..anak2 adalah harta tak ternilai anugerah allah untuk kita...semoga anak2 kita jadik anak solh & solehah..berjaya dunia & akhirat..amin

Lariis Atheera said...

oh shahdunyer.. tetiba nak isi borang jadi anak angkat akak..

Lulu Caldina said...

amin...

Nadzshirah Nadzlan said...

salam perkenalan kak.. ;)

nice blog!

alexayussida said...

aminn aminnn aminnn..

insyaAllah kak..yg pntg kena kukuhkan asas agama..insyaAllah yg lain akan jd baik juga :)

akk,sebak la saya baca..bertahan yus..lagi 20+ hari boleh jumpa mama T__T

PinKy MoMMa said...

sweetnye mama diaorg nih ;)
hope mereka faham sedalam dalamnya isi hati mama ^_^

sedihkan berita yg baling baby dr tingkat 5 tu..erghhh beranak tak sakit ke?

bicara mak dara said...

alololo tomeinyer anak anak sis.. =)

Unknown said...

insyaalalh...doa mama tu sentiasa didengar

ayukhairy said...

sedihnya baca pesanan akak ni...
huhu...

kak, thanks sudi singgah blog ayu ye..

risa said...

nanie...akak takut mereka semua lalai dengan duniawi dear..sama2 kite jaga harta kita ni ye sayammm

ariss...hamboi2..nak jadi anak angkat??? nampak beno aku tua kannnnn

risa said...

luluuuuuuuuuuuu aminnnnnnnnnnnn:)

nad..salam perkenalan sis:)

risa said...

alexa..yus thanks ye, harap2 anak akak boleh berjaya macam yus..sangat admire u dear:) nanti balik mesia jgn lupa contact akak tau;)

pinky..adik dolly ku sayang...itulah harapan akak..semoga derang tau kite ni as a mother memang sayangkan anak2 kan:)

risa said...

mak dara...ai baru tau u lagi muda dari ai tau...hehehe thanks for coming and comment ya!!

ila...insyaallah..thanks dear

ayu..akak yg menaip pon meleleh ayer mata..sob sob

Izwa Kamaruddin said...

amin,insyallah kak...

Ibu Darwisy said...

sedih bace luahan hati kak risa ni..ingtana buat saye juga..pasti mahu yg terbaik untuk anak2 kan kak?

Anonymous said...

nape ni kak?
adoiyai...sedihnya baca entri ni..
tuju kat anak2 laks tu..
lagi2 part tolong jgn lukakan hati tu..
sob..sob T_T

risa said...

izwa...amin thanks dear

betul tu ibu darwisy..semua org pon nak yg terbaik untuk anak2 kan kan lagi2 akak ni ada anak dara..emmm

kristy sayammm...takde pape aihhh cuma lately kan macam2 benda2 sosial yg menakutkan..tu yang akak rasa nak meluahkan tu:)

ashra said...

*speechless*
hati ku yang rapuh...
inginkan anak2...

doakan ye..supaya saya ada anak2..
(plural tu cikgu risa..)

risa said...

alahai ash..insyaallah ye sayang
ada rezeki nanti tu..doa je yg terbaik..akak doakan dapat nanti tambahan tu..manalah tau kembar terus..hehehe

aizamia3 said...

ye.. hanya mereka zuriat yang kita ada.. nak tambah lagi entah bila.. hikhikhik..

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat