Tuesday, June 28, 2011

Orang ada blog ko pon nak kannnnn???

Salam korang semuaaaaaa...

Udah makan tengahari ke belom??? Bak kata jowo tu "wes mangan orong" hahahaha
Aku dah makan...dan sambil makan ligat otak aku pikir..

Ape tujuan aku berblog eh?? Sampai mana kah arah aku nanti?? Tercapaikah hasrat aku tu?? Ape yg aku dapat?? Buruk baik berblog tu ape??? Mengapa nak kena berblog???

Wahhhhhhhhh sila2..sape nak jawab...idea dan jawapan paling best aku bagi hadiah..hehehe
Tujuan...okeh kalau kata tujuan ni yg dulu2 ye masa memula aku join forum..derang suke life aku derang suruh aku berblog le...masa tu aku langsung tak tau berblog ni boleh dapat duit..SEYES!!! memang tak tau langsung...masa tu aku eksaited..seronok mencoretkan semua hal peribadi yg indah2 didalam blog aku neh..

Lepas tu aku senyappp....malas sudah sampai..so, aku diam..kengkadang je aku hapdet..kata org melepaskan batuk ditangga...emmm lepas tu agak2 setahun aku rasa nak aktip semula...lagi2 bila aku tengok blog2 yg pemes2 tu boleh dapat duit ribu raban!! wahhh berblog je dapat duit???? bior betul neh???? Korang jangan kata korang takmo duit eh...aku cepuk kang!! mana ada manusia zaman sekarang tak mo duit..nampak benau menipunyeeeeeeeeeeeeeeee

So, mata kuar RM!!!! konon2 setakat menulis je dah boleh dapat duit...hahahahaha memang dasar mata duitan!!!!! tapi lelama aku sedar...sangat2 sedar....menjadi kesukaan org bukanlah mudah...nak menarik perhatian org jugak sangat2 susah...aku rasa biarlah aku dengan tujuan asal aku..berblog hanya sekadar meluahkan ape yg ada dalam hati...berkongsi suka dan duka pada yg sudi membaca..

Kite kena sedar dimana letaknye kemampuan kite kan...semua org ada aura masing2....so, kalau memang sudah ditakdirkan anda bukan dalam bidang in terima ajelah...banyak lagi cabang lain anda boleh kembangkan bakat...maksud aku bakat menulis lah...aku memag takde bakat ...kalau bakat merapu aku pandailah...ekekekeke

So, kengkawan blogger semua...agak2 koranglah ye...ape yg korang dapat dengan berblog neh??? kawan2?? musuh2??? org yg disayang dan menyayang?? atau sekadar jadi diri korang sendiri...
tepuk dada tanyalah hati ye..susah nak puaskan hati semua org...so, kalau rasa2 nak jadi selfish jagalah hati sendiri...aku ni dah puas sakit hati...so, malas nak jaga sape2 punya hati...lalalalala
Tadi aku makan hati 2pcs!! ekekeke memang gile lahhhh..

Ni bukan entry sedih ke hape tau!! bukan merajuk sebab tak pernah kenal ape tu BE..HADE HAKU KESAH!!!sebenarnya aku kesah lah wehhhh Korang kgn ingat aku merajuk plak...sapelah aku nak merajuk2 ngan korang yg dah pernah dapat BE beribu raban tu kannnnnnnnnn...mintak sikit boleh? lalalalalala

Okelahhh sebab aku kena marah pepagi buta tadi...so, aku boikot takmo buat keroje...pi mampuslahh!!
~~sopan sikitlah wehhh mak budak woiii!! hahahaha korang semua jgn ingat otak aku betul sentiasa..ada masa aku sewel jugakkkk...nama pon manusia kan...kena sudahi dengan ni "astaghfirullahhh hala'zimmmmm"
ampun ye semua....kalo merepek just ignore lah -peace-

 aku rindu ini budak kecikkkkkkkkkkkkkkkk!!!! uwaaaaaaaaaaaaaaa pagi tadi dia nangis..."mamaaaa nak ikutt....nak ikutttt" nak pelukkk mia nak peluk mamaaaaaaaaa" sob sob sobbbbbb

 sayang kamu banyakkkkkkkkkkkkkk2

~adiozzzzzzzzzzzzzzzzzzzz~

23 org mintak aku reply komen;P:

Izwa Kamaruddin said...

hikhihihik..snenyum je la ngn akak ni...sayammm akak :)

Lariis Atheera said...

saya berblog sebab saya suka meluahkan apa yang terlintas dipikiran saat menaip hehehe.. seyes mau duit tapi ta tau macamana caranya dan malas nak blajar juga. sebab tu blog saya sedikit miskin dan agak menyukai blog yang tak boleh org komen selain bukan ahli tuh ngehehehehe..pasai tidak rajin le tuh..

☀ Izzaty Hedry☀ said...

comel nya budak nie... cubit pipi skit..;P

PinKy MoMMa said...

dengan berblog..kita dapat ramai kawan..dalam ramai2 tu mesti ada sahabat utk kita ;)

berkongsi suka dan duka bersama wewiiittt

peNulis SeNjA said...

hhehe berblog nk cri kepuasan .. btw .. bahase ape tu "wes mangan orong"?????

x tahu la ape erti die .. huhuhuhhu

aizamia3 said...

tak tau pun camne BE BE tu..
ai berblog dulu lebih kepada kisah dak adik dan bila dia semakin pulih maka blog ni pun ai cuba kembangkan tapi semuanya lebih kepada kisah 'mak budak a.k.a remaja purba' ni.. hikhikhik.. dan nampaknya makin mengembang blog ai seiring kembangnya diri ai.. hahaha..

safurara said...

alololo shomeeelllssss nya pout dye.haih jatuh hati.

mas saari said...

Mas berblog sbb minat dan dapat kepuasan! memanglah nak juga dapat side income tapi itu semua kena usaha yang berlipat kali ganda..

tak dapat pun takpe janji kita boleh kongsi nasihat dan pendapat dgn orang lain dan bila orang baca blog kita, Mas akan rasa puas hati!

Murni Delights said...

berblog utk hiburkan hati..ape nak tulis suke ler erk..he..he

Lulu Caldina said...

dengan berblog, lulu dapat pengetahuan.. Juga leh kongsi dengan orang.. Lulu juga dapat kawan, yang baik dan penyayang.. macam my kakak... eh duit pun dapat.. syukur alhamdulillah...

mr.curly said...

mule2 den wat blog ni tuk syok sndri je..pastu syok sndri gak...last2 bru la betul iaitu tuk syok sndri gak ropenye..hikhik

p/s: pe2 pn bagus gak wat blog ni..byk info kite dpt

Unknown said...

ahaha..BE kite dah habes dah ni..

zuwaidah said...

rindu sama kamuuuuuuuuuuuu
kak zu berblog ni mula2 dulu sebab minat tgk blog yang pelbagai. kemudian tertarik dgn citer2 yg diupdate dlm blog. dan mencabar diri sendiri yg ketika itu memang zero knowledge pasal IT, apa tah lagi nak create blog. bila dah dapat buat sendiri blog, bersemangat dehhhhhh!!! sampai la ke hari ini. itu pun berhenti sekejap pertengahan tahun lalu, kemudian bersambung aktif semula selepas berjangkit berkawan dengan bloggers seperti kamu semua....Luv you all..muahhhhhhhhhhhhhh!!!!

Akak Kembang said...

sexynyer bibir...hehehe

Ein said...

sekali baca cam berblok rupa2nya berblog... kihkih... sentap kejap pasal blok memblok ni kak risa. anyway ein berblog ni sbb menyahut sahutan kak sha dan si tina la ni. saja suka2. kalau org nak follow follow la. kalau tak, ada ein kisah... lagi satu, kdg2 byk benda difikirkan dan nak dikongsi. x kan asyik nak kongsi kat fb jer, jd kongsi le kat blog. cukup x explaining nih. kalau x cukup, nanti ein sambung lagi... hihi

Kechik Itu Comel said...

byk nya persoalan timbul time akak mkn..
bagus2..huhu...=)
sy tak dpt duit pn dr blog ni..so abaikan..=p

comeynya mulut dak kecik tu..huhuhu..
geram tgk...=p

solomolo said...

dapat banyak kawan !!!~

ashra said...

samalah..
ada masa rajin nak hapdet.ada masa malas nye.idea pun takder.kalu saya duk tepek resepi je,tu maknanya mmg takder idea la nak hapdet.keke

ayukhairy said...

suka blog sbb boleh share info..

suka baca blog akak sbb gaya penulisan akak JUJUR dan ikhlas dari hati..^_^

Sunah Sakura said...

ehe..kakak sayang..kite da balik da... :)

erm, memang susah nak naikkan blog, nak bagi orang suke blog kita, kena usaha sungguh2...tak leh nak harapkan orang lain semata..

Umie Nadhirah said...

berblog untuk FUN :)

Umie Nadhirah said...

berblog untuk FUN :)

plumpies said...

She is so cute and adorable !!

www.plumppiece.blogspot.com

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat