Wednesday, May 4, 2011

Lelaki tak suke okeh!!

Salam dan selamat pagi semua rakan2 blogger....semoga korang semua sihat dalam lindunganNYA..

Dah sarap ke? heavy?? little2 ke? hehehe aku hari ni tak amik yg heavy2 lah....amik ni je dalam beg aku neh...nak tengok ada ape...lets see...yeayyyy

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
 meriah kan kan kan...mmuuaahhhhh ni pon stock untuk seminggu..opsss start selasa sampai kamis lah..jumaat kitorang cuti eh..ada temple festival...lalalalala

**aku nak share ape yg aku baca kat Mingguan Wanita ni...sebenarnya..hehehehe

7 kata2 yg org lelaki or suami tak suke..sila take note ye adik2..eh kakak sekali lahhh  

pertama: "abang ni kurus sangat @ abang ni gemuk sangat!

kedua: "Kenapalah awak tak macam suami kawan saye"

ketiga: "Abang punya baju kelakarlah"

keempat: "Kamu membosankan!"

kelima: "Saya sibuk, saye tiada masa nak bercakap sekarang!"

keenam: "Awak ni pandai bawa kereta ke tidak?"

ketujuh:"Kawan abang tu segak betullah"

amacam??? korang pernah ke cakap macam tu kat somi korang??? haishhhh...takmo2 tak bek membandingkan somi kite ngan org lain tau...doso!! tau tak doso!! samo eh ngan korang tak bersyukur dengan jodoh yang ALLAH dah bagilah kan kan kan....(Oppsss den ado gak tercakap tu!) meh nengok kenapa lelaki tak suko dialog2 tu..hehehehe den pon study gaks okehhh...

1. kite as wanita pon kalo dikata or dikomplen terlalu gemok or terlalu kurus pon marah kan kan kan..ke korang memang muka tebal..hahahaha Sepatutnya kalo nak lelaki kite jadi lelaki idaman malaya (huihhh takmo...cukup idaman kite je) kalo dah terlalu kurus bagi le makanan yg menggemokkan or kalau gemuk bagi le makanan yg sihat2 sahaja...ini terpulang cara penjagaan kite gak..dan kena pandai saiko suami lah kan..perempuan kan senjata dia KELEMBUTANNNNN....heheheh

2. Lelaki sangat BENCI kalau dibanding2kan dengan lelaki lain lagi2 kalau perbandingan tu lahir dari mulut kesayangan dia...haishhhh tak baik lah..ai tak suke tau..lelaki akan ingat kite kecewa sebab dapat suami yg bukan idaman hati...emmmmm (aku tak pernah buat neh)

3. JANGAN sesekali beri komen NEGATIF pada suami tentang cara dia berpakaian...kenalah bagi ayat2 power kalau rasa cara dia berpakaian tidak sesuai kan...cakap lah macam ni "abang kan..kalau pakai baju yg ayang beli tu ngan suar slack dark blue tu lagi nampak hensem" (yang ni ayat aku okeh...aku selalu buat macam ni) kite kan perempuan selalu dikaitkan sebagai perunding kecantikkan kan kan kan

4. Jangan sesekali kata BOSAN kat suami wooooo...tarak baik neh ..biasa org lelaki akan selalu ingat ape yg kite dah luahkan terutama ayat2 bosan ni...sangat2 terkesan dihati mereka..mereka akan ingat mereka telah gagal memberi kebahagiaan pada kite...jangan buat ye kengkawan...

5. Anda dianggap telah menolak ketepi rasa hormat pada suami sekiranya anda berkata demikian..sesibuk mana pon sila beri perhatian pada suami..tukarlah ayat itu dengan ayat yg lebih sopan ye kengkawan...macam"sayang...sat lagi ai bincang dengan u ye..give me 5minit..hehehe (ayat aku jugak!) hahahaha...lelaki ni kengkadang manja yang amat2 okehhh

6. Yang ni lelaki memang cepat SENTAP..hahahaha sebab nye mana boleh kite as perempuan kata RAJA di Jalan Raya ni tak pandai bawa keta?? ish ish ish berani korang kata lagu tu eh...memang le derang akan rasa terguris..mau2 nanti dia pecut laju2 sebab nak tunjuk terror...uihhh jgn cakap tau..takmo2..duduk kat seat penumpang tu elok2 eh...bukak cerita lain lah wehhh

7. Kalo korang taknak somi puji pompuan lain, korang jangan gatal2 nak puji jantan lain ye..ini memang haku hangen...ada gak kawan aku macam ni...somi dah kire kacak gak lah..takde lah senget2 hidung tu..mata pon elok terletak boleh pulak pi puji jantan lain..memang nak kena tampo laju2...hahahaha Simpan saje lah dalam hati cik tijah oiii...somi anda hak anda ye...somi org lain tu pompuan lain punya...senang citer SYUKUR

**udahhh korang ntah baca ke idak neh...penat tau aku bebel2 ekekekeke kata2 diatas banyak yg aku olah ikut kepahaman otak aku dan cara aku menjaga hubungan aku dan suami ye..korang macam mana? setuju ke idak...ini aku cedok dari Mingguan wanita okeh--selamat membaca!

~~adiozzzz~~

11 org mintak aku reply komen;P:

Maya Mayana said...

emm kadang-kadang perkara yg kecil macam tu boleh bawa mudarat kan? dlm beg ada macam2..i like mcm poket doraemon..hehe :P

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

ish...akak, tak pernah cakap gitu kat suami tau! heheheh....

kak, suka roti tu... selalu beli, tak sampai sehari, habis. :-)

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

stok kamu itu sgt menarik ahahahaha..amboi kudap2an sntiasa ada ye kakakku ;D

betul2 tak mo banding2kan..walaupun dia x cakap apa2..x bermakna dia x sakit hati ngan ayat kita tu kan huhu~

Ieda Al-Habsyi said...

ieda selalu ckp no1 tu hahaha lalalal :)Kisah Cirit Birit

Norazrani Maamin said...

bestnya stok akak..saya sapan biskut + air milo jea...hikss

btul ape yg akak bebelkan tue...kdg2 kita x perasan ape yg terkeluar dr mulut kita..jgn sampe perkara2 remeh menjejaskan hubungan suami isteri..kene sentiase berhati2 dlm percakapan & perbualan kita..btul x kak?? hehehe

IDAZS said...

heheheheheheheh, pernah juga cakap pasal 1, 3, tapi guna ayat lainlah...bukan straight to the point gitu. kihkihkihkih...

risa said...

maya...hehehe lelaki ni sensitif jugak tau..rasanye jiwa mereka susah nak dikawal..beg eh..memang suke letak macam2..hehehe

fizah...kan kan kan jgn cakap ye..tak bek..akak pon kengkadang terlepas gak..ekekeke
sedap kan roti tu..akak makan sorang tu sehari dua keping;P

rinaDOrina said...

En. Biopren saya marah bila saya ckp dia kurus sebab dia skrg tengah sibuk g gym nak cantikkan body...

risa said...

adik dolly molly...hang tak tau kah, opis kakak mu ini nun jauh dihutan..mana de jusco ke 7E ke kat sini..so, kalo tetiba perut menyanyi2 kelab mana plak nak pi..huwaaa..terpaksa menyediakan stok tau..sian ai..huhuhu

ieda: ko sangat kijam!!!

arra..biskut dan milo sodap okeh..hehehe tulah kena hati2 kan kalo nak cakap sesuatu..lagi2 lelaki yg selalu diam neh..bahaya:)

ida..hehehe kena pandai pujuk kan kannn..ayat kena lah cun!

rina..bagus kalo dia boleh terima sebagai kata semangat ye dak

nuyue said...

byknyer stock makanan akak..nak cikit boleh?..heheh

erm nuyue kadang2 ada jugak terlepas ckp..kadang2 tak bermaksud pun begitu..konon2nyo bergurau..nampak gayanyer lepas ni xleh sebarangan terlepas cakap..kena beringat..takut en big boss tak suka & makan hati...

ashra said...

"Kenapalah awak tak macam suami kawan saye"

ni mau perang besar ni.keke

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat