Monday, May 9, 2011

Tumis betik...rezeki makan malam hari ini:)

Salam korang semua....

Udah makan malam ke semua??? penat bekerja ke seharian? mesti lapar kan? korang masak ke beli eh..tak boleh beli selalu kan...walaupon simple..asal kenyang tak kisah lah kan..
Korang pernah makan betik tumis tak?? hehehe betik ni ala2 dah tua sikit lah..Sedap tau..korang cubalah buat...potong halus2 macam carot tu kan...tumis pedas2..weeee sedapppp

Aku dulu2 pon tak pernah tau betik boleh ditumis macam sayur....lepas kawen ngan somi aku baru tau lah masakan2 orang jawa neh...macam pucuk labu yg berbulu tu pon aku dah reti makan okeh...ekekek
Meh tengok ape aku anak beranak makan malam neh...simple jer tapi berpeluh2 le makan sebab ada sambal belachannnnn..hehehe

 sambal belacan in da houseeeee...hehehe peluh2 ko makan neh..tapi tetap nak cicah:)

 menu utama malam neh...tumis betik udang kering...berebut 6 molot makan neh..hehehe

sampingan le neh..sebab malas nak goreng ikan...so, ikan selar cicah sambal belacan yeee

**thanks korang sudi jenguk belog aku eh....sangat2 menghargai nye...thank u so much!!
~~adiozzzzzz~~~

30 org mintak aku reply komen;P:

Ros Anisza said...

akak tgk betik tumis tu...terliur...lame dah tak mkn....sy pun org jawe jugak...

Lulu caldina said...

meleleh air liur..ekeke

Mummy Irish@honey said...

laporrrrrr la..aduhhh! nak smabal lacan skitttt...

risa said...

ros...alololo ciannya..kalo dekat leh share kan dear...thanks for reading ye dear!

lulu...erksss pandai ke makan sambal belacan ni sayammmm?

mummy irish...wohoooo ada half lagik..meh mehhh

diyana said...

nampak sedap..jadi lapa pulak..hee~ ^^,

Farah Shamsudin said...

tak pernah makan betik tumis ni kak.. sedap je tuu..

blackroses said...

tumis betik tu ada resepi tak?

risa said...

diyana...sedap tau..meh cuba meh..makan nasi panas2..wahhh

farah..memang sedap..elok makan ni perut pon lawas tau

blackroses..sayammm tumis macam kite tumis sayur biasa dear...tumbuk bawang putih ngan udang kering dan cili api sebijik..peh tu tumis bawang merah yg kite hiris2..dah wangi baru masukkan bawang putih yg tumbuk tadi tu...masukkan betik yg dah kite potong memanjang tu...sampai empuk lah dear...siappppp:)

umialya said...

sedappppnya!!

mok hujan said...

pucuk labu 2 dap gak msak lemak..
klo nk bg lmbut pucuk labu 2 de cre dia..
lpas siang pucuk labu 2 cuci r guna air garam..t rse lmbut je pucuk labu 2

alexa yussida said...

alahaiii buat yus rindu masakan mama la plakk..sobsob

oshin-jamel said...

sedapppnyeee!!!!!!

risa said...

umialya..sesekali kena lauk kg memang mantoppp

mok hujan..thanks for reading my blog ya!! terharu..betul tu kak..kalau pucuk labu tu MIL jelah pandai masak...waaaaaaaa rindunye

alexa...alololo ciann adik akak neh..emmm suh mak kirim bilis and tempe sambal kering dear:)

oshin! sedap!! hehehe

Ibu Darwisy Comey-Lotey said...

sedapnye kak risa..meleleh ayaq liuq saya pgi2 ni..tengok pun dah mengancam..

risa said...

ibu darwisy...sambal belacan tu ada lagi tau..malam kang repeat balik..hehehe

Krsty Pinky said...

xnah try tumis betik..
betik bese makan camtu jek..hehehe~

Tina Othman said...

sedapnya sambal belacan..tapi tak boleh mkn, alahan kang bengkak mata..

IDAZS said...

x pernah mkn tumis betik. tp nampak menyelerkan lebih2 lagi cicah sambal belacan tu. gulp!

ashra said...

alangkah bestnya kalu umah k.risa sebelah2 saya.saya da ngendeng kot..keke

aizamia3 said...

sedap.. teringat masa mengandungkan si adik.. begitu lahapnye saya makan.. tapi masa tu saya tak tau pun yang saya preggy..

dilazfamily said...

sedap yer.lauk favorite tu

zuwaidah said...

tumis betik ni masakan org2 lama

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

kakak..smbal blacan kamu menggiurkan huhu..lauk simple tapi terangkat tgk uhuhu...

Lulu caldina said...

lulu pandai makan, tapi tak makan... atas sbb kesihatan.. err susah nak terangkan..ngee

fyna said...

uhukkk...sedapnye....

Lulu caldina said...

http://lulu-pages.blogspot.com/2011/05/sweet-sweet-ala-pink-blog-my-dear-kak.html

♥ Mrs.Eady ♥ said...

kecur air liur tgk sambal belacan tuh!!haduiii....

waN Mohd Salim said...

makcik nihhhhhh wat laparje ...

Alin Marlini said...

tumis air pun boleh gak Risa...

Piah Becok said...

wehh cam sedap je tumis betik tu... nak try buat gak la..

terbaru:
1. Sungguh!!! Banyak Ragam Diorang Nihh
2. JANGAN KACAU LAH!!!! ngantok nih
3. day one : 10 things about you
4. MAK, KENAPA ORANG BANYAK BULU????

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat