Monday, February 14, 2011

~Weekend yg busy~~

Assalamualaikummmm....

sekali dah banyak idea macam2 plak aku nak kongsi ngan korang..hehehehe

hari sabtu adik aku tepon kata somi dia dapat ikan siakap masa mancing kan...so, dapat le beberapa ekor yg sangat besor..ada request le nak mam steam dan masak 3 rasa...hehehe so, balik keroje aku terus pi umah mak ler kannnnn....semua dah ready aku tinggal masak je ler...wooowwwww ikan2 tu memang besau2 dan sangat2 freshhhhhh suke tauuuu...


ikan pertama yg telah selamat ku steamkan...fresh gilerrrr

dua ekor ikan yg selamat ku sambalkan..eh, masak masam manis...hehehehe

ini sambal belacan nenas...uiiiiihhhh memang best ni mam ngan ikan steam tuh


lepas tu kan fren aku bergegas plak ke umah member somi sebab ada makan2 kan...alalalala chinese fren neh..so, aku pegi ber4 je lah sebab anak2 dara nak lepak umah uwan lagi...

posing dulu kannn...huahuahua on the way makan2 gong xi2

anak bujang yg semakin gelap sebab aktif bebenooo

lepas tu pulak aku pi potong rambut pendek...then balik cepat2 sebab hubby nak pi men badminton ...waduh2 amik plak anak2 dara kat umah uwannnnn...samapi umah kol 12 lebih...dah tu aku dok layan plak mesin basuh...sampai le kol 2 pagi....

esoknye hari ahad plak..dalam kol10 pi umah MIL aku kat kanchong..kena lah melawat kan takkan pi umah mak aku je..kena pi le umah mil pulak...hehehehe so, aku bawa mil aku pi makan rojak kat tawaqal...hehehehe

my beloved mother in law..hehehe bidan neh

rojak kuah campur...sedappp

roti sardin..adohaii takleh habis wooo manyak sangat

biasalah dak mia kannnn...air kotak lah vitagen lah..semua dia layannn


dah tu sambung ke econsave plak kannn beli barang dapur plak...emmmmm



dah nak pegang troli sendiri..takmo share budak neh..ish ish ish
last sekali sampai le rumah...so, sesi memasak pon bermula..itupon lewat sikit ler..sebb aku masih kenyang kannn..tapi bebudak laporr...kenalah asak jugak...hehehehe

cencaluk yg mabelesss...beli kat melaka hari tu

sayur mesti ada kannn...dalam ni ada macam2 sayur, pakchoy, kubis panjang, shitake, peas, fish ball dan udang

yg ni paling senang le kannnn...ikan dan ayam gorenggg

lepas maghrib je aku dah mula lah mengantuk...emmmmmm sangat2 tired...esok kena pi kerja kan...alamak lupa plak..kena packing untuk barang2 mia lah....




2 org mintak aku reply komen;P:

Farra Dhelina said...

alalalalalaaaaaparrr!!!

Christina Arissa said...

perghhh siakap..

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat