Wednesday, February 9, 2011

~~Jemput2 versi saye~~

Assalamualaikummmmm....

somi aku ni suke makan2 kalau waktu petang..kire2 tea time le..tp not too simple..dia nak jugak makanan like jemput2 ke ..keropok2 cicah sos..org yg ready made ler..paling dia suke makan cengkodok, or dipanggil jugak jemput2...ada banya version sebenarnya cengkodok neh.. cengkodok yg biasa aku buat..cengkodok bilis lah..bawang lah, cengkodok kentang atau cenngkodok pedas..paling best bila aku try buat cengkodok nasi...ha???? terkejut tak korang..pernah tak mam cengkodok nasi??? sedap wooo double mouble kanji kannn...tambah2 lelemaks gitu...


ini jemput2 nasi aka cengkodok..sama je cara dia buat macam cengkodok biasa..cuma korang tambah nasi je lah...nasi ye bukan beras tau..hehehehe tapi aku suke kosong je ler..nasi dalam semangkuk sup tu..bawang besar potong dadu dan letak kentang dadu juga..plus perasa lah kan..kang takde garam plak korang neh..lawan dia mestilah sambal bilis..memang meletopp


yang ni version sayuran lah..aku boh taugeh ye..di ulangi taugeh..ada crunchy2 sikit bila kunyah taugeh tu..memang sedap..tekak aku anak beranak le..tekak korang den tak campur..hehehehe yang ni aku lawankan dgn sambal sardin..eh sambal sardin aku versi lain tau..korang nak cuba tak..aku boh bawang merah tumbuk or blend dengan belacan je tau..emm peh dah nak siap tu aku letak bawang besar potong bulat2..with asam keping sekali..cubalah korang ye:)


1 org mintak aku reply komen;P:

Christina Arissa said...

cengkodok ke cekodok kak? jgn menhuru harikan bahasa melayu saya yang memang huru hiri inih.. hahahaha tapi memang mabeles la kalau dapat cekodok panas petang2.pastuh malam x lalu makan dohh hahaha

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat