Wednesday, February 23, 2011

Me at workplace~~KPI

salam korang semua

 ihsan pakcik goog neh...memang lah kan rasa2nye takde KPI yg perfect! korang setuju ke idak?

aku pening le pasal KPI neh...kalau korang lah kan..korang kerja untuk ape eh?
untuk kepuasan? untuk earn salary?? untuk capai KPI???

kalau kerja untuk kepuasan..
yes!! agreed!! sebab kite akan rasa hepi bila kite buat kerja yg kite suke kan
just untuk dapat kan gaji??
yang ni aku tak setuju sangat lah sebab macam kite ni tak ikhlas kannn sebab mesti kite akan cakap ala...lantak korang lah...janji aku dapat gaji tiap2 bulan (tapi aku akui kengkadang kalau rasa down memang kite akan cakap macam tu kan) emmmm tak baik tau:P
untuk capai KPI??
yess yg ni aku suke sebab kite akan berusaha untuk mencapai matlamat diri dan company..dan bila hasil tu memuaskan kite achieve target dan RM untuk bonus tu wow weeeeeeeeeee...berbaloi2
tapi tulah..bila time is coming untuk mengira KPI ni mulalah aku rasa tension!!!
sebab KPI aku semua bergantung pada estates!!! if estate berjaya maksudnye aku pon berjaya..
so, ape pentingnye KPI bagi aku?? takde kan??
end of the day...senyum2 je lah korang sebab berjaya membunuh KPI aku...cehhhhhh benci tau

aku nak terangkan kat sini lah...KPI ni kena ada usaha sama dari semua pihak kalau setakat untuk kire performance kite yg tu senang le aku nak lenggang lenggok senyum simpul kat semua org kannn...
mesti dapat markah tinggi punye...tp in terms of company policies aku kena akurlah yg job scope aku ni memang 85% bergantung pada jasa baik dan turun naiknye estate...

itu je lah aku nak citer...korang plak camno??

2 org mintak aku reply komen;P:

Christina Arissa said...

den takdak KPI.. pasai denlah satu-satunya staff boss. bonus pun samoooo yo tiap taun. sebulan gaji. Alhamdullilah dari tak ado langsung.. den keroje sebab nak gaji dan suka dengan kerja den. Kalau suka jer takdak gaji tak sudi gaklah den kerojer. hahahaha gitulah.. Tapi memang ada job2 yang den buat tanpa gaji misalnya design kad kawin kawan2 dan sedara.

risa said...

tu yang best tu ariss...menyampah akak sebenarnya kalau kerja sebab nak dapat KPI..kalau takde kan senang...ikut keuntungan syarikat..tak kisah le berapa bulan pon kann..adil

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat