Tuesday, February 15, 2011

~~Happy bday to me:P~ 15/02/76-15/02/11

Assalamualaikummmmm....

hari ni tepat kol 1tengahari 35thn dulu aku dilahirkan...emmmm, masa tu aku lahir kat rumah mak kata aku lahir time org nak sembahyang zohor..panas terik, huhuhu

pasal tu mak kata aku degil..dah le tu aku lahir hari ahad plak tu..ekekeke betul lah mak..anakmu ini degil kan..sian mak sebab dapat anak degil cam aku ni...tp anak degil mak ni tak pernah kot susahkan mak..anak mak ni awal2 dah kawin so, takde dosa terbeban kat mak kan...awal2 dah tinggalkan umah mak dan mak tak perlu tanggung kan...tp yelah mak, kalau ada dok dalam umah sama2 pon aku asik lawan cakap mak je..sian mak asik tegang urat leher nak patahkan kata2 aku neh...

tapi kan mak...sekarang dah lain..aku pon dah jadi mak jugak...aku pon dah anak tau mak..cuma kan mak..anakmu yg degil ni tak ajar cucu2 mak cara macam mana mak ajar anak2 mak...mungkin cara mak lain kan...aku tak pernah salahkan mak...biarlah aku simpan je rahsia ni...tak baik kan menghukum atau mengadili ibu yg melahirkan kite...zaman dulu2 mana ada buku2 untuk dibaca, mungkin ada tapi yelah mak mana ada sumber rujukan..macam nak pegi library or so on....sian mak...mak tak rasa suasana enjoy..i guess lah..

sebab semua adik beradik mak, belajar tinggi2 semua ada pangkat..semua very wealth..tp mak dok jauh nun dikampung bersama2 ayah...takpelah mak...anakmu ini berjanji akan membahagiakan mak selagi ada..
cumanye aku terkilan langsung tak dapat membahagiakan ayah...ye..ayahhhhh

mungkin org lain sayang mak lebih dari ayah...tp aku??? aku sayang ayah lebih dari segala2..ayah tau semua masalah aku..ayah tau semua kehendak aku...kata ayah walaupon ku degil tapi ku pandai..huhuhu
aku sangat2 disayangi ayah sampai mak pun cemburu tau...emmmmm

agak2 ape lagi impian aku disaat umur sudah menjangkau ke angka 35-40 ni ye...apelah impian seorg isteri dan juga ibu ini...dah tentulah aku nakkan keluarga yg bahagia, anak2 yg pandai, suami yang solleh dan keberkatan dari Ilahi..itu je lah yg ku pohon hari2 dariNYA...dari insan segumpal darah sehingga menjadi sebesar2 manusia...

emmmmm....banyak sebenarnya liku2 kehidupan ku sepanjang umur ni..ada suka dan ada duka..tp biarlah kupamerkan semua kebahagiann saje..sebab aku suke tengok org semua happy...semoga aku akan menjadi dan berusaha menjadi yg terbaik untuk keluarga ku...AMINNNNN

P/S...thanks to all my frens and relatives yg sudi mendoakan yg terbaik untukku..semoga ALLAH panjangkan usia kalian semua untuk membuat bakti kepadaNYA





9 org mintak aku reply komen;P:

Ummi AmnaAmzar said...

selamat hari lahir!!

Farra Dhelina said...

hpy bday kak risa..

~~Pengisi@n d@L@m Pen@nti@N~~ said...

kak, suke ngan perenggan ke brape tu
ayat tu buat azi terase, azi pon same
sayang abah lebih dari mak... nak kawen pon ckp kat abah... cagu abah pon azi yg handle, even ketiak busuk abah pon azi belek.. :P tehee
tapi skang dah lain... kalau akak perasan, ade entry sedey azi ari tu... sume nye pasal 'beliau'... :( uwaaaa (berkolam)

ops! terlebey suda... hepi hepi hepi birthday akak...wish yg entah dah brape kali ni... lagi satu, thanks la sbb makai koleksi leeziana tuuuu :P

Taufiq Tiramisu said...

Happy birthday!!
semoga dipanjangkan umur dan murah rezeki..
dan bahgia di samping keluarga ;)

Ketahui Cara Menukar Background Blog

Izza Mohamed said...

Selamat Hari Lahir :) Moga beroleh keberkatan & kebahagian berkekalan..Amin...Izza hadiahkan 1 HB klik for u today! hehe...;)

ejan sara said...

hepi bday kakak....seronok kenal akak, byk ilmu leh follow...semoga semua baik2 sajer..

Christina Arissa said...

heppi beday yang ke 35 kak Risa.. walaweihh dah tuo dah.. hahahaha semoga ceria selalu.

:: noremy bte rahmat :: said...

selamat hari lahir kak...
(^_^)

risa said...

terima kasih all gojes readers!!! lu u lah

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat