Wednesday, February 16, 2011

~~dinner malam ni diumah kami~~ 160211

Assalamualaikummmmmm....

hehehehe takkan nak makan luar je kannn..kenalah masak..kalau weekday memang aku masak ler..lauk memang sempoi giler ahh..mana de masa nak bersantan2 bagai..nak belauk macam2..mana2 yg sempat kusambar lah...lagipun anak2 dara udah menyiapkan segala mala didapor..mama dia tolong masak le kann..esok2 derang plak le kena masak untuk aku...eh, terasa udah tua plak..eh, dah tua lah memang ponnnn...tp jiwa aku muda sentiasa okehh...wakakakaka

agak2 korang bosan tak nengok blog aku neh..dah le gambau tak cantik..masak pon ntah ape2 lah kannn..ellehhhhh blog aku kan suka hati aku lah nak hapdet ape ponnn...aku tak ngumpat org watt...hehehe sori lah guys..aku memang sempoi je..ini lah diri aku...tengah hangat2 nak menghapdet blog ni macam2 le aku nak hapdet..kang kalau dah suam2 kuku...bersawang le balik..adehhhhh

walawehhhh...citer udah lain plak...meh nengok ape aku masak malam neh


memula goreng udang ngan tepung sikit ye..gareng2 lagi sedap ler ngap2 le seketul dua:P

goreng kentang dadu guna minyak goreng udang tadi..hehehe

tumis bawang2, bawang putih dan bawang merah besar dgn cili api..peh tu dah kuning sikit..masukkan sos cili dan tomato potong dadu kann..letak le gula dan garam sikit..baru le masukkan udang tadik:)

sayur wajib ado kannn...tp kali ni aku fry dengan telor le..ni khas untuk dak mia...


sebenarnya ada bilis dan ayam goreng..tp takyah le nunjuk..dah biasa lauk tu kan kan kan...korang semua dah mam ke? harap semua dah makan dan boleh lah tidur lena ye....samat malam semua..adiossss


3 org mintak aku reply komen;P:

Bonda Mawar said...

dinner malam tadi juz mkn nasi grg + telur + papadom..hehehe~

Lulu caldina said...

nyummy, udang tu mmg nampak menyelerakan..ngee

risa said...

hehehe..nasi goreng pon sodap kristy:)

lulu...memang sodap tu...kalau ada potai..lagilah beshhhh

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat