Wednesday, February 2, 2011

~~Kemaafan dendam yang terindah~~



assalamualaikum kawan2..sekiranya saya masih ada kawan

saya tak tau nak luahkan pada siapa...takde tempat saye nak mengadu..entah lah kenapa hati ini sangat2 kecil sangat2 rapuh..selalu sangat mudah menangis
dalam hidup saya...saya hanya ada suami dan anak2..hanya merekalah nyawa saya...
saye lebih rela menangis dari melihat mereka menangis
saye lebih rela derita dari melihat penderitaan mereka
saye rela sakit dari melihat mereka menanggung kesakitan..
YAALLAH....hanya padamu tempat ku mengadu
dikala keheningan malam ini hambaMU ini terasa sangat2 jauh darimu
hambaMU ini terasa sangat2 tidak tertanggung...takde sape tempat ku nak mengadu selain darimu YAALLAH..berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul

mungkin masa silamku membuatkan aku sangat2 sensitif...hati ku sangat2 sensitif..
mungkin org akan kata aku ni terlalu mengikut hati..ego dan sebagainya?????
tapi..adekah org2 itu bertanya denganku lebih dahulu kenapa saya jadi begini? kenapa saye terlalu sensitif?? kenapa takde org yg bertanya?? kenapa takde org yg mau menyelami hati saye??
kenapa takde org yg ambil berat pasal saye??? saye sendiri sangat kasihan kan diri saye
saye takde sahabat untuk meluahkan perasaan dan saye sendiri tak layak menjadi sahabat sesiapa...saye memang takde value as a freind...

saye sedar sape diri saye..mungkin saye perlu menjadi seperti dahulu...tidak mengharapkan pada sesiapa lagi..tidak meminta simpati pada sesiapa..biarlah saye menjadi diri saye sendiri..
saye akur dengan diri saye yg tidak tahu bergaul..saya akui memang tidak mudah nak mempercayai org lain..sebab tu sampai sekarang saye memang tidak mempunyai sahabat..melainkan kawan2 saye..

owh airmata..berhentilah mengalir...kau pandang lah cermin..kau cerminlah diri mu wahai hati..sapekah kau dimata semua org..layakkah kau berkawan dengan mereka itu?
jgn kau salahkan org lain sedangkan diri mu sendiri tidak kau cuba perbetulkan..kau manusia yg selalu alpa HARISA...owhh airmata...sudah lah berhentilahhh tak guna kau tangisi ape yg terjadi..semuanya dari dirimu sendiri....aku pasrah sangat2 pasrah...

insyaallah...sekiranya masih ada sinar untuk ku kuucapkan syukur pada mu YALLAHHH...
owhh tidakkk..sinar memang selalu ada..kau yg memadamkan nye kan..insaf mu hanya sedetik..ALLAH mendugamu wahai hati..tabah lah..tabahlah..kerana hatimu yg keras itulah kau selalu kalah...kau kalah HARISA...

sudahlah...saye ada lah saya...saye tetap saya..saya tak salahkan sesiapa..hanya saya saya dan saya...semoga kawan2 saye semua berbahagia selalu...saye tetap sayangkan semua sahabat saye

saye mohon ampun dan maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki...saye manusia yg tak sempurna...maafkanlah saye sekiranya sepanjang perkenalan kite tak kira diluar sana ataupon di alam maya...saya amat2 berharap..semua kawan2 dapat memafkan saye..seandainye kelancangan saye selama ini tidak dapat diterima semua..SAYA MOHON AMPUN DAN MAAF... terimalah maaf dari saye..saye insan yang hina:(


4 org mintak aku reply komen;P:

halimatun said...

alahai,ngape sedih2 ni kak risa???xmo sedih2 k..

Mama Syadiyah said...

Salam Has.

Sedih daku membaca postingmu kali ini Has. Daku sendiri pun tak pernah bertanya kisah2 silammu kan fren. Daku hanya kenal kau yang sekarang. Yang daku tau pun cuma sedikit saja sebab daku rajin membaca apa2 pun yang ko tulis my fren.

Fren.. kalau ko rasa nak luahkan apa2.. mehlah pm daku. Daku sudi mendengar.. daku ni pendengar yang setia. Kalau daku ada kekuatan maka daku akan berikan pendapat.. tapi kalau tiada kekuatan.. hanya kata2 semangat yang daku boleh beri. Sebabnya daku tak mungkin mengerti setiap perkara yang berlaku pada setiap orang. Tapi untukmu wahai fren.. daku sentiasa ada di sini. Walau tak pernah jumpa.. daku sayang ko tau. Jangan sedih2 ok. Kalau nak sedih meh sedih dengan daku. PM je.. daku mesti balas.

Salam Sayang.

Farra Dhelina said...

la knp ni kak? sedihnya baca..

risa said...

atun..biasalah..akak ni memang emo hehehe

ifah..nanti ada masa terluang aku pm ko ye..entahlah ada ke org sudi dengar luahan rasa aku neh..emmm

farra: hehehe...takde ape lah..tetiba je teringat macam2:)

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat