Monday, February 7, 2011

~asparagus goreng dan perut masak lemak~

Assalamualaikummm...

Malam ni ai rajin masak tau..hehehe. Ekceli dah beli lauk last week before CNY..tp tulah..bejalan punya pasal lauk pun dok tersimpan je lah dalam tu kan kan kannnnn...
Malam ni aku rajin lah nak masak...sebelum tu ada tanya gak ngan mak..kena rebus ke perut tu sebab kategori daging lembu gak kannn..kang dibuatnye keras berdengkang pengsan plak nak mam...

Berjaya jugak le aku masak walaupon 1st time...huahuahua
sayur asparagus aku goreng ngan kacang pes neh..memula goreng daging hancur tu..
masukkan halia, bawang merah dan bawang putih ricih halus lah..dah wangi letak le kicap sikit ngan sos tiram..dah letak perasa barulah letakkan sayur2 tu...sekejap je then angkat...so, agak crunchy sikit..yummyyyyyyy

kalau resepi perut moo moo tu korang dah tau kot...cume aku tambah ngan jintah manis dan jintan putih..bagus mam herba2 ni kan..eh, kategori herba lah kan..
memang sodap lah..puji diri sendiri..kannnn

layannnnnzzzzz





korang mamam ape eh malam neh?? makan luar eh...jangan selalu2 tu..sesekali takpe..kan kan kannn


4 org mintak aku reply komen;P:

Farra Dhelina said...

mlm ni lauk ayam msk merah! :)

risa said...

farra..bebudak suka tau ayam masak merah..cuma akak memang kureng sikit kalau ayam2 neh..heheh

Lady of Leisure said...

Sedapnya Lauk pauk kak risa masakkkkkk huwaaa terliur den tau

risa said...

lady..sodap eh..ni resepi sendiri men campak2 ekekeke

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat