Tuesday, February 8, 2011

~~belanjawan zaman sekarang~~???

Assalamualaikummmmmm..........

Bukan nak menunjuk2 ye kengkawan...ni bak bgtau le zaman sekarang punye belanja ye...ini untuk famili kecik...eh kecik ke???? hahahaha bagi aku kecik le kalau ada anak 4 dan plus aku and asben jadilah 6 sekeluarga..so, bagi yg famili more than 6 tu camne ye..mau2 berjela2...

FYI, ini aku tak bawa anak2 dara, just tanya ape keperluan mereka lah..kalau idak kena sorong 3 troli..adoyaiiii...bebudak zaman sekarang macam2 derang nak guna..lagi2 kalau barang sekolah..buku skrap le alatulis, alatlukis dan mcam2...itu bab barang2 sekolah..kalau barang2 personal camne?? yg tu memang aku kena hangkut le derang sekali..sebab anak dara yg sulung tu agak cerewet..ape aku beli semua tak berkenan saje...ish ish ish kalau yg no2 tu ok lagik..dia sangat2 menghargai ape saje yg mama dia belikan..tak taulah kalau dah pandai  esok2...

kirenye ni bebelen dari seorg mak ada 4 anak...kannn. Balik pada cerita belanjawan tadi..korang tengoklah list barang2 yg aku beli tu..panjang ke idak??? paling lama pon untuk seminggu atau seminggu setengah..TAPI yang penting dalam senarai barang2 or makanan tu takdelah jajan...kalau ada pon dak mia punya jajan le nak suruh dia diam sepanjang proses membeli barang2 dapur neh...biasa dia mam sikit je..nanti sampai kat tempat air2 vitegen, nutrigen, yakult oii macam2 ada...sampai sini memang dia campak le jajan tu terus merengek mintak benda2 tu...sepanjang pembelian berlangsung adalah 2 or 3 botol dak ni minum air2 tu..ish ish ish senang je nak suruh diam ini budak...hehehe

agak2 kalau ai nak buat teka berapa jumlah resit ni ada ke nak cube??
korang tekalah..berapa agak2 bil econsave aku neh???



4 org mintak aku reply komen;P:

Unknown said...

Rm 300 kot...sekarang ni semua barang asyik naik rega jer biler rega minyak naik...

Anonymous said...

kami family kecik 3 org jek pun tiap bulan 200 standard la tu..hoho~

IDAZS said...

antara RM300-RM400 kot.

risa said...

peronda..tulah kan..beli nye tak bape sangat..sekali bayo mak aihhhh

kristy..tiap2 bulan?? huhuhu akak ni tiap2 minggu le laling..adehhh

ida: lebih kurang le tu..ish ish ish dahsyat belanja org sekarang kannnn

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat