Thursday, August 12, 2010

~Ramadhan datang lagi~




salam ramadhan kawan2 sekelian...





Ramadhan kali ini membuat hati sedih kembali..kenapa ye
patutnya kena hepi sebab ramadhan ni peluang nak buat amal banyak2
kenapa time ramadhan je nak wat amal??? yelah time ni buat amal pahala berlipat kali ganda..

alhamdulillah aku dapat menunaikan puasa lagi buat kesekian kalinya
sedih sebab org yg paling aku sayang tiada buat kali kedua dibulan yg mulia ni..
sebab arwah adalah org yg paling sibuk membuat persiapan di bulan ramadhan..
bukan persiapan raye, tp persiapan para jemaah di masjid..persiapan berbuka puasa terus kepada tarawikh dan semua yg berkaitan dgn masjid...

waktu2 nak berbuka puasa biasa arwah suka kami adik beradik berkumpul...time ni lah boleh tengok senyuman lebar dia..time ni lah dia akan kehulu kehilir mencari juadah kegemaran kami adik beradik...sayu nye sangat sayu...air mata asik bergenang kalau teringat arwah:(

semangat nak bangun sahur semua ada pada arwah...time dah berusia tulah arwah sering masuk dapur menolong my mom...sayunya hati sayunya jiwa...rasa kosong:(

aku berdoa semoga rohnya sentiasa dalam rahmatNYA..dan moga2 bersama2 dengan para syuhada dan alim ulama dan semua org2 yg beriman...

AL-FATIHAH untuk HJ SERNUSI BIN HJ MAONSHAH












ayah...damailah kau disana
anak mu ini tak dapat menemani
anak mu ini rindu sekali
anakmu ini sangat ingin kau kembali
tapi apakan daya ayah...ALLAH lebh menyayangi..
ayah..kerinduan tidak akn terubat
ayah..hilangmu seperti kilat
ayah..anakmu ini akan sentiasa ingat
segala nasihat dan tunjuk ajar mu ayah pasti akn tersemat..
ayah...kudoakan kau bersama2 org2 yg beriman..AMINNNN


3 org mintak aku reply komen;P:

suealeen said...

sama macam ayah saya yang selalu bz dengan jemaah surau dia... terutamanya masa bulan Ramadhan. malah dia jadi imam surau tu. bila nak dilantik jadi imam masjid dia tolak. dia lebih suka buat kerja di belakang. how i miss him too. al-Fatihah kepada yang telah pergi...

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

sedih la kak....

Farra Dhelina said...

akak..

tersentuh sy kak..sama jgk..teringt pd arwah ayh sy..

al-fatihah utk mereka.amin..

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat