Monday, April 18, 2011

Kanak2 14bulan lemas

Salam satu Malaysia korang semua...

Korang rasa lemau tak pepagi neh...haishhh dah le senin..hujan plak tu...kalau sambung tidur best kan kan kan...
hahahaha takdo makno aihhh..kalo cuti pon pepagi umah aku dah macam pasar pagi...
Korang dah bekpes belum?? aku berpeluh2 neh minum nescaffe..sarapan?? emmmm apollo je yg adoooo...hujan2 malas aku nak singgah beli sarap...

Tengok paper ke? emmmm...sedih pepagi tengok paper pasal budak kecik setahun lebih tu...dah le comel..alahaiii camne lah boleh dibiarkan masuk kolam tu...memang le katanya ajal dia...tapi ajal dia tu macam kelalaian yg sengaja je kan kan kan...al fatihah..penghuni syurga sudah pastinya kan kan

sumber dari berita harian online

Bayi lemas dalam kolam ikan hiasan

Oleh Zuliaty Zulkifflibh

news@bharian.com.my

2011/04/18

RIDUAWAN Che Man, 34, menunjukkan kolam ikan hiasan  di mana anaknya Muhamad Amirul Wajdi (gambar kecil), berusia 14 bulan ditemui lemas di rumah mereka di Taman Teja, Changlun petang kelmarin. Muhammad Amirul dikatakan merangkak sebelum jatuh di dalam kolam sedalam 0.5 meter itu. - Foto Rahmat Othman
 
RIDUAWAN Che Man, 34, menunjukkan kolam ikan hiasan di mana anaknya Muhamad Amirul Wajdi (gambar kecil), berusia 14 bulan ditemui lemas di rumah mereka di Taman Teja, Changlun petang kelmarin. Muhammad Amirul dikatakan merangkak sebelum jatuh di dalam kolam sedalam 0.5 meter itu. - Foto Rahmat Othman
Kakak, abang tak sedar adik merangkak keluar

CHANGLUN: Seorang bayi lelaki berusia 14 bulan ditemui mati lemas dipercayai terjatuh ke dalam kolam ikan hiasan di halaman rumahnya di Taman Teja, dekat sini, petang kelmarin.
Dalam kejadian jam 6 petang itu, Muhamad Amirul Wajdi Riduawan dikatakan merangkak seorang diri dari dalam rumahnya menuju ke kolam ikan itu tanpa disedari abang dan kakaknya yang berada di dalam rumah.
Bapa mangsa, Riduawan Che Man, 34, berkata ketika kejadian beliau baru selesai memotong rumput di halaman rumah dan berehat di bangsal tepi rumahnya sebelum terdengar jeritan anak sulungnya, Nurizzati Irwani, 9, memberitahu adik bongsu daripada empat beradik itu lemas dalam kolam sedalam 0.5 meter itu.

“Anak sulung saya mengangkat adiknya dari kolam itu dan meletakkan di tepi. Tanpa berfikir panjang, saya terus melakukan bantuan pernafasan ke mulut anak saya dan ketika itu beliau menunjukkan tindak balas.

“Saya kemudian membawa anak ke Hospital Jitra (HJ) untuk mendapatkan rawatan segera tetapi doktor mengesahkan anak saya meninggal dunia jam 9 malam kelmarin akibat lemas,” katanya ketika ditemui di rumahnya di sini, semalam.

Riduawan berkata, ketika kejadian, isterinya, Zaliza Said, 34, sedang tidur di dalam rumah akibat keletihan selepas baru pulang membeli-belah di Padang Besar, Perlis.
Katanya, tiga anaknya yang lain ketika itu sedang bermain dengan arwah tetapi mula mencari adik mereka selepas mendapati beliau tiada di dalam rumah.

“Empat anak saya termasuk arwah tinggal dengan saya kerana ibunya bertugas sebagai jururawat di Hospital Pulau Pinang dan berulang-alik seminggu sekali untuk bersama keluarga.

“Disebabkan saya sudah berjanji untuk membawa keluarga bercuti di Perlis selain menziarahi ibu saya yang sedang sakit, isteri mengambil cuti untuk menjaga anak-anak tetapi saya tidak sangka ia akan berakhir dengan tragedi,” katanya.

Beliau berkata, arwah anaknya manja sejak seminggu lalu dan kerap memanggil abah berulang kali kelmarin seperti sudah tahu ajalnya akan tiba.

Jenazah anaknya selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Masjid, dekat sini, malam kelmarin.

 *semoga anak2 kite semua dilindungiNYA

~adiozz~

9 org mintak aku reply komen;P:

Shiela Firdaus said...

caner nak tulis kat shout tu ek??

oshin-jamel said...

haaaa..tol tue...xde colum tuk komen pon.....huhuhuhuh!!!!

risa said...

udah adjust!! adehhh sori ehhh korang

Anonymous said...

sedihnya baca paper pagi nih..:(
al-fatihah utk anak itu.

Unknown said...

tadi dengar dalam radio ja... kesian kan...

Dekcik said...

ksian bdk 2..mesti teruja tgk air..

risa said...

kak mazz..tulah kan,,saye ni dalam keta dah nampak paper tu:(

aziah..terbayang anak terus kan kan

dekcik..tulah bebudak kan memang suke air kan kan

Lulu Caldina said...

geram tgk blog ni..dah cantik ekeke

najihah said...

berita2 gini lah selalu meruntun jiwa nih.. al fatihah..

 

Copyright © 2011 Reserved to mY HaPpy FAMiLy®
Design with love by CikBulat